Tips på foder?

Meibla

Trådstartare
Jag vet att det finns miljoner trådar om foder, men jag gör en ny iaf.

Lite fakta om vovven:

En 4 år gammal BC hane, med väldigt känslig mage och har lätt för att tappa vikt. Han är tydligen allergisk mot nånting, men dom vet inte vad. Han är fin i hullet, pälsen är rätt fin, pigg och glad osv, men han kliar sej mkt och konsistensen på skiten ska jag inte ens nämna :crazy: Dock är det inga mängder.

hade jag haft en större frys så hade valet inte vart så svårt, men tyvär så får jag knappt plats med mat till oss själva i den :(

har funderat på Standardt, Magnussons och 1st Choice... nån som tror att nån av dom skulle kunna funka? Han har ätit nåt foder från Hills för känsliga magar, men det funkade inte alls tydligen.

Nån som har nåt förslag?
 
Sv: Tips på foder?

Körde med professional dogfoods high energy foder till BC-tiken och hennes känsliga mage. Funkade perfekt..
 
Sv: Tips på foder?

Jag kör Robur low protein (16/22) till min som var risig i magen allt som oftat på RC Maxi adult. Hon tycker om det, är fin i hullet och är bra i magen!

Det är smaksatt med älg! Gott tycker Tuffa.
 
Sv: Tips på foder?

Standardt Mild är en bra början, men även hemlagat är lämpligt för att få ordning på magen. Alt vetefria färskfoder.

Det skadar inte att ge mjölksyrebakterier för hund under en period. Ex Probiotic, Standardt Mage eller Pro-bacto-lyt. Apotek eller hälsokost kan ha laktosfritt Acidophiluspulver.
Viktigt att produkten inte är mjölkbaserad.

Stomax kan även fungera på en del hundar.
 
Sv: Tips på foder?

Pro Plan - lax och ris fungerar super på min krullgrabb. Otroligt nöjd med det fodret, magen i trim och pälsen som en dröm!
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Jag ger idag RC Veterinary Urinary S/O Moderate Calorie till mina två katter. Min svarta katt har haft urinsten för flera år sen...
Svar
0
· Visningar
755
Senast: Nikan
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 971
Hundhälsa Hej alla, tänkte höra om någon har bra tips. Snälla läs hela inlägget innan ni svarar. Jag har en boxer-bulldogmix Jagger som sedan vi...
Svar
4
· Visningar
1 029
Senast: Wingates
·
Hundhälsa Strider är en pigg och glad korthårig BC-kille på ungefär 1,5 år. Han är ca 55cm hög, väger 18.6kg och inget i hela världen kan få honom...
Svar
7
· Visningar
3 017
Senast: Docka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp