Tips på foder

Om jag ger mer hö får hon för mycket MJ och smb rp. Har ett mineralfoder

Fast nu tänker du helt galet.
Endera kan du ge hö + kraftfoder. Eller så ger du mer hö.

Och jag frågar igen - är hästen för tjock?

Då du har ett dräktigt sto tycker jag du ska ta hjälp att fixa en fungerande foderstat. Det är inget fel att vara nybörjare men det är extra viktigt det blir rätt direkt när man har ett högdräktigt sto.

Skicka ett PM om du vill ha hjälp
 
Men jag har hittat ett kraftfoder som blir bra nu. För om jag vill att hon ska få rätt mängd mg,se och fosfor så måste jag ge ca 3 kg mer hör och då blir det för mycket MJ och smb rp.

Fast sådant går ju att lösa ändå. Kli innehåller t.ex fosfor. Sedan kan man ju köpa mineraler som innehåller det man vill ha.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 185
Senast: Shixle
·
Foder & Strö Upplever att strimlad betfor ger viss tuggtid. Finns det fler liknande foder? Som hästen kan svälja utan att mala sönder, men som...
2
Svar
28
· Visningar
1 406
Senast: Hgfy
·
Katthälsa Jag ger Royal Canin hair and skin idag, som komplement till blötmaten. De blir så fina i pälsen av den, fäller mycket mindre också...
2
Svar
24
· Visningar
1 451
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 736
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp