Tips på fleecetäcke med hals.

N

Ninni112

Letar bra fleecetäcke med hals, fast eller avtagbar. Gärna tjock, härligt tyg med kardborrespännen och med mag-gjordar. Någon som har tips och bild?

Sv: Tips på fleecetäcke med hals.

Jag har ett jätte fint fleece med hals, får man skriva på forumet vart det är ifrån?

Hmm vet inte men man kanske kan skriva typ h**ks eller märket?
Har du bild?:)

Isirider säljer jättebra fleecetäcken. Min häst har ett täcke därifrån men jag skriver från mobilen så jag kan inte lägga in någon bild just nu.
Modellen har fast hals som går att få i princip hur lång man vill om man säger till när man beställer. Och sen är täckena figursydda, dvs dom går ner över rumpan. Därför är det enda spännet du behöver en resårgjord!
Googla Isirider så hittar du webshopen!

Märket på täcket får du skriva, men inte var du köpt det. Man behöver inte skriva med *-tecken, varför skulle det göra skillnad liksom? Om jag skriver Hööks eller H**ks, alla förstår ju vad det står och då faller ju hela grejen med *-tecken.

Ingen som har horsewares nya fleece med hals?

Här är täcket jag skrev om

383904_10150392330010588_588725587_8661912_1987051021_n.jpg

389987_10150392328945588_588725587_8661911_1152582592_n.jpg

Vilken charmig pålle:) ser väldigt nöjd ut. Men jag letar nog efter ett täcke med gjord på och något som mer hänger rakt ner eller hur jag nu ska förklara det.

Dock ska man ändå passa sig lite för de där täckena tycker jag,
det blir lätt som en enda stor jätteblöja :eek: :angel:

Antar att du menar Amigo Jersey Cooler med hals?

Jag har det, köpte det för 500 kr på mässan i Göteborg från välkänd butik som bara säljer Horseware.

Min häst drar normalt 145 cm i innetäcken (Amigo & Rambo), detta uppfattar jag som något stort/långt i storleken. Täcket är sytt i ett enda tygstycke, så det blir lätt lite "korvstoppningskänsla", men tack vare stretchigt tyg kan hästen ändå röra sig bra i det. Jag använder det dessutom endast vid transport/i stallet efter träning, så det gör inget att passformen inte är 100% bra.

I övrigt så gillar jag att det verkligen går upp hela vägen till öronen på halsen. Det finns fäste att trä runt grimmans nackstycke. Gjordarna är avtagbara (fästa med kraftig kardborre på högersidan, vanliga täckesknäppen på vänstersidan). Ett täcke som funkar super för mig och min häst!

Om intresse finns kan jag försöka (om jag kommer ihåg) fixa en bild på häst och täcke imorgon.

Dock ska man ändå passa sig lite för de där täckena tycker jag,
det blir lätt som en enda stor jätteblöja :eek: :angel:

Det har jag aldrig upplevt? Den här modellen på täcken är ganska vanlig bland islandshästägare och jag har aldrig hört om någon som haft såna problem.
Dom lyfter ju på svansen när dom bajsar och då lyfter ju även täcket.

Ja väldigt gärna då jag knappt hittat någon bild på nätet. Tänkte ha det på en frieser... Tror du det funkar eftersom du skrev att täcket är långt? Jag tänkte också bara ha det i transport till och från tävlingar när det är lite kyligt eller om man har schamponerat.

Någon som kan berätta om schockemöhles fleecetäcke?

Här kommer ÄNTLIGEN de utlovade bilderna på Horseware Amigo Jersey Cooler med hals!

Bilderna rätt suddiga, tagna med mobil och hästen var inte så sugen på att vara modell.

32956299.jpg

32956300.jpg

Liknande trådar

Utrustning Är på jakt efter täcke med regnrygg och med nät på sidorna! Har tidigare haft Rambo summer men upplever det som tungt och tjockt så...
Svar
18
· Visningar
932
Senast: fio
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre...
2
Svar
33
· Visningar
1 663
Senast: Murray
·
Utrustning Hej! Har tagit upp ridningen efter måååånga års uppehåll, mina gamla stövlar är fortfarande fina men omoderna och svåra att få på och...
Svar
5
· Visningar
575
Senast: Jfrelin
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 096
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka