Tips på fina tallrikar, vad har ni?

• Hemmet
  • Trådstartare Trådstartare zassoo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 53
  • Visningar Visningar 5 921
Jag har ingen hel servis. Har några från Blå Herrgård, några blå glastallrikar (märkeslösa), några ljusgrå skålar ("Minna") från Åhléns. Blandad kompott liksom... Tänkte börja samla Swedish Grace en gång och köpte en tekopp+fat men ångrade mig pga kostnaden, som tur var hittade jag ett fel på den och de hade ingen likadan att byta till så jag fick tillbaks mina 400:- eller vad den nu kostade.

Det behöver inte bli dyrt, det mesta går att fynda på blocket och liknande ställen. Just nu finns tex en annons med 41 delar (tallrikar och kaffemuggar) för 1250kr, det tycker jag inte är så farligt.
Men man får inte ha för bråttom om man letar efter en speciell servis.

@ninsan Har du hunnit ta en bild? :)
Förlåt för att det tagit tid, vi håller på och renoverar...!
Så ingen uppdukad bild, men det kanske duger såhära?

IMG_4525-768x1024.jpg

IMG_4526-1024x768.jpg

IMG_4524-768x1024.jpg

Kan ni se bilderna?

Föräldrarna har Swedish Grace, havsblåa som flera andra nämnt här och jag tycker att de är jäkla läckra! :d:love: (Men vi kan ju inte gärna köpa samma... eller? :angel:)

Jag och mannen har inte riktigt börjat samla på någon speciell serie, vi har några svarta kvadratiska som inte säljs längre, ett dussin blå trekantiga (Höganäs) som inte heller säljs längre (köpte på en utförsäljning när vi "gjorde glasriket runt" i tonåren) men som jag gärna hade haft fler matchande delar till (som sagt, jag gillar blå tallrikar) och sen har vi många små och stora vita rektangulära från IKEA.
img_3386_4feabc9c9606ee170d0003d0.jpg

Denna uppsättning fast med större tallrikar.

Inser att vi inte äger en enda rund tallrik :p Till och med picknickuppsättningen i plast är fyrkantig.

@ninsan Tack för bilderna! :) Så fint med olika färger, jag har bestämt att det blir tre färger - ljusgrön, ljusblå och rosa (äng, is, ros). Så nu är det bara att börja samla :D

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har min första lilla shih tzu tjej, nu 8 månader. Vi har varit på vår första utställning och det gick fantastiskt bra så förväntar...
Svar
2
· Visningar
616
Senast: Novali01
·
Hemmet Jag har vita mattarallrikar som jag trivs bra med men med åren har antalet decimerats så att det börjar vara dags för nya tallrikar...
Svar
0
· Visningar
816
Senast: Rie
·
S
Hästvård Jag vill väl mest ha lite olika synpunkter och tips på en möjlighet som jag har framför mig.. Vill se om det verkligen kan fungera...
Svar
15
· Visningar
1 030
Hästvård Jag är medryttare på ett sto som börjat bete sig konstigt - hmmm eller snarare ilsket... och nu är jag lite orolig att något skall vara...
Svar
4
· Visningar
999
Senast: Tölva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka