Tips på fina tallrikar, vad har ni?

Vad har ni för tallrikar?

Jag skulle vilja byta ut våra trista vita Ikea-tallrikar av billigaste modell men är lite vilse i tallriksdjungeln. Söker efter en enkel design utan allt för mycket krusiduller, gillar t.ex. Swedish grace från Rörstrand (vilket är ett av förslagen).

Tips mottages tacksamt :)

Swedish Grace har vi!

J
Finporslinet använder jag rätt ofta också (antikt, enligt far kostar mattallrikarna mellan 4-700 kr) för pappa samlade på sig så mycket att det gör inget om det blir lite kross :p Rörstrands Skånska Slott (älskar Widtsköfle för de födde upp araber! :heart).

Vi har också ärvt en uppsättning Skånska Slott, från makens farmor och farfar. Både tallrikar och annat servisdelar. De är riktigt fina!!! Förr använde vi dem en hel del, som komplement till våra helvita. Men sedan vi "snöade in" på våra havsblå Swedish Grace har SS fått flytta ner i förrådet. Fast det är ju ett klassiskt mönster - så jag räknar med att de kommer fram igen i framtiden!

Mateus tycker jag gör väldigt fint porslin, varje artikel är handgjord :)

Håller med! Vi har några av de allra största tallrikarna (koboltblå - förståss!) och jag tycker det är jätteläckert att duka med riktigt stora tallrikar! MEN de är så stora att de inte går in i vår diskmaskin... Så numera använder vi dem som generösa uppläggningsfat. Precis som med blå tallrikar ser allt så gott ut när det är upplagt på blå fat! Och när man har buffé ser det trevligt och en enhetligt ut att ha många likadana fat. Tycker det ser mycket festligare ut med sallad på ett stora fat också än i skålar - och med några sallader + ett par-tre bufférätter så blir det ju några fat som behövs!

Jag tycker om så mycket, så jag har några stycken av flera olika serviser till vardagsporslin. Det passar mig perfekt att kunna variera efter årstid, tillfälle, mat och humör :D En del har jag köpt nya och andra på loppis eller auktioner.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har min första lilla shih tzu tjej, nu 8 månader. Vi har varit på vår första utställning och det gick fantastiskt bra så förväntar...
Svar
2
· Visningar
614
Senast: Novali01
·
Hemmet Jag har vita mattarallrikar som jag trivs bra med men med åren har antalet decimerats så att det börjar vara dags för nya tallrikar...
Svar
0
· Visningar
814
Senast: Rie
·
S
Hästvård Jag vill väl mest ha lite olika synpunkter och tips på en möjlighet som jag har framför mig.. Vill se om det verkligen kan fungera...
Svar
15
· Visningar
983
Hästvård Jag är medryttare på ett sto som börjat bete sig konstigt - hmmm eller snarare ilsket... och nu är jag lite orolig att något skall vara...
Svar
4
· Visningar
988
Senast: Tölva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka