Jag har hittat ett par gamla utekrukor (ca 50 cm i diameter) som jag skulle vilja plantera något färgglatt, lättskött och hyfsat långlivat i för att liva upp trädgården lite nu under de närmsta månaderna. P.g.a. karantän i landet där jag bor har jag dock inte tillgång till någon plantskola eller liknande, utan det jag kan köpa är sådant som säljs i större mataffär. Trädgården vätter mot öst och stället där jag tänkt ha krukorna har sol mellan ca 11-17.
Har ni tips på blommor som skulle kunna fungera och som är så pass vanliga att de med stor sannolikhet finns på ett ställe motsvarande typ Ica Maxi? Jag är nog mest ute efter tips på vad jag ska hålla utkik efter när jag är där, så att jag slipper vara där längre än nödvändigt och slipper besvära den redan överbelastade personalen med frågor. Det enda jag kommer på själv är penséer, kan man köpa ett gäng sådana och plantera i lite vanlig jord tro? Hur länge kan man i så fall räkna med att de håller sig fina?
Jag har absolut noll koll på sådant här med plantering!
Har ni tips på blommor som skulle kunna fungera och som är så pass vanliga att de med stor sannolikhet finns på ett ställe motsvarande typ Ica Maxi? Jag är nog mest ute efter tips på vad jag ska hålla utkik efter när jag är där, så att jag slipper vara där längre än nödvändigt och slipper besvära den redan överbelastade personalen med frågor. Det enda jag kommer på själv är penséer, kan man köpa ett gäng sådana och plantera i lite vanlig jord tro? Hur länge kan man i så fall räkna med att de håller sig fina?
Jag har absolut noll koll på sådant här med plantering!