Tips på dressyrsadel?

T

Tinulina

Tips på dressyrsadel... har idag en morris & nolan gold collection med stora klossar... kanonsadel i övrigt men jag känner mig låst i mina hjälper det sista jag har ridit i den.. dels har hästen ändrat sig en del och ja med för den delen.. men jag har fått en magkänsla att jag kanske ska ta och börja prova nåt nytt:confused:

Sv: Tips på dressyrsadel?

Jag är helt förtjust i min Crown Jessica! Superskön, inte enorma stöd men ändå lagom. Man känner sig inte låst i den utan får bara lite hjälp av dem.
Den passar hästar med lite rakare rygg.

Jag ÄLSKAR min Bates Innova som jag aldrig tänker byta ut!

Rak rygg på hästen alltså?

Kan varmt rekommendera Lovatt & Ricketts Ellipse - jätteskön och inte så rejäla knästöd. :love:

Equipe:love::love:

helt underbardu får automatiskt jättebra sits sitter stadigt utan att känna dig låst.

Bara sex veckor kvar tills min kommer nu, llängtar

Liknande trådar

Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 322
Senast: Anna-KarinO
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 140
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
1 244
Hästmänniskan Så, nu har jag gjort det! Bokat in mig på privatlektioner, börjar den 29/1. Känns pirrigt... Men som jag längtar, jag har längtat i...
Svar
19
· Visningar
2 078
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix