Tips på Dressyrsadel

Sv: Tips på Dressyrsadel

wellington elit, har en själv och trivs bra ska dock bytas ut till en equipe om ca ett år.

Min sadel är något underverk enligt min sadelprovare har vart hos henne med tre olika hästar för att kolla hur sadlen ligger och den har legat bra på samtliga, hur ofta lyckas man med det.Lite för vid för ena hästen bara men det löste vi med en padd (unghäst som musklade sig)

Trainers jessica:love:
Älskar min sadel, jätteskön att rida i. Passar till hästar med rak rygg.
7590973.jpg

Vad får den kosta då?
Det finns ju så otroligt mycket sadlar - djungel.:cool:

Min häst har en ganska rak rygg och till henne har jag en Olympic Jessica sadel. Väldigt skön sadel, mycket bra kvalitet och är ligger på ett väldigt bra pris! Sadelmakaren/utprovaren tyckte sadelns bom och stoppning är jättebra!

:)

red i en Wellington Elit idag, o den var helt ok, men knästöden var ju stenhårda (eller var det för att jag hade för korta läder :angel: ?)

Min häst har en ganska rak rygg och till henne har jag en Olympic Jessica sadel. Väldigt skön sadel, mycket bra kvalitet och är ligger på ett väldigt bra pris! Sadelmakaren/utprovaren tyckte sadelns bom och stoppning är jättebra!

:)

Jag har en sån liggande som var den enda som min gamla häst ville arbeta i, trots att vi då hade pårovat hur många som helst.
Dock satt jag inte bra i den, pga bred på fel ställen, och den har för långa kilbossor för den jag rider nu.

Lånade ut den till en tjej i stallet, som rider en med rakare rygg (i sadelläget), och hon älskar den. :love: Den passar hennes egen kropp också.

Jag har också fått höra av sadelmakare när den kollats att det är en väldigt bra sadel för pengarna. Kan absolut jämföras med de dyrare enligt honom.

hmm, dom är väl inte hårdare än på någon annan sadel inte vad jag tänt på. Tror du hade för korta läder och knep med knäna:p haha nej jagvet inte.

haha.nä men liksom i min hoppsadel är det ju mjukt o skönt för knäna. i den kännde jag klossarna under, kanske börjar bli dåligt m stoppning i vulstren?

Jag har köpt en Princeville Leic.. ja vad den nu heter. Det är inte omöjligt att den kan ligga bra på din häst. Hur som helst, jag provade den på skoj, och blev glatt överraskad av kvaliteten. Nu är det väl snart tid för första omstoppningen, men det är en sadel som både jag och min häst trivs i. Och helt seriöst, den ser inte billig ut när man klämmer o känner på den, och framförallt inte när man rider i den.
Jag hade turen att få tag i den begagnad(i nyskick), så priset var ju väldigt bra. Men om jag skulle köpa den ny eller en begagnad sadel av bättre märke.. då vet jag faktiskt inte, just nu om jag ska vara ärlig. Kanske kan svara på det om ett år ;)
U

Liknande trådar

Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
896
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Tråden är egentligen mest hypotetisk. Men om jag ens skulle komma på tanken skulle jag givetvis ta ut en riktig sadelutprovare först...
2
Svar
21
· Visningar
2 570
Senast: caballus
·
Utrustning Ja, det finns ju bara sådär en miljon sadeltrådar, så varför inte en till :D Är på jakt efter en ny hoppsadel till stora fuxen. Min...
2
Svar
27
· Visningar
2 367
Senast: feel
·
M
Utrustning Köpte en Tixerant gjord just för pålle är ganska skavskänslig, har dock inte fått skav av hoppgjorden men med dressyrgjordar så är det...
Svar
13
· Visningar
1 843
Senast: electra1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30