Tips på chokladdesserter

systeryster

Trådstartare
Jag har lovat att ta med dessert på en middag imorgon, 4 personer o choklad MÅSTE ingå:d (En dessert gälls liksom inte om det inte ingår choklad).

Hade inte tänkt spendera hela dagen i köket imorgon, så inga fancy bakverk utan något lite enklare. Funderade på chokladmousse men det är gjort så många gånger.

Ös på med bra tips! :)
 
Chokladfondant är ju ganska enkelt, men folk tycker det är lyxigt. Ta med i formar och grädda på plats. Serveras med grädde/glass och bär.
 
Gör en bra kladdkaka, gärna med bitar av mörk choklad i. När den är fem minuter från färdig häller du på en massa marshmallows som får smälta och få lite färg. Ta ut, låt svalna lite. Häll över en burk kokad kondenserad mjölk (den färdigkokade funkar fint) och avsluta med att bre över chokladganasch. Man kan avsluta med lite nötter ovanpå också, eller ha nötter i kladdkakan.

Den lilla godingen utmanar alla chokladmonster i världen. :D
 
Jag har lovat att ta med dessert på en middag imorgon, 4 personer o choklad MÅSTE ingå:d (En dessert gälls liksom inte om det inte ingår choklad).

Hade inte tänkt spendera hela dagen i köket imorgon, så inga fancy bakverk utan något lite enklare. Funderade på chokladmousse men det är gjort så många gånger.

Ös på med bra tips! :)


Leilas kladdkaka är ljuvlig! Har gjort om receptet lite och det blir GALET MUMS varje gång! :love:
 
Googlar man på kladdkaka kommer arla's recept upp blande de första resultaten. Följer man det receptet men gräddar smeten i en sockerkaksform blir det dunderkladdigt och så mycket bättre än vad receptet urlovar. Och så kan man ha it vad man önskar, jag har iofs inte provat choklad från block men brukar har i kokos, jordnötter eller russin.
 
Gör en bra kladdkaka, gärna med bitar av mörk choklad i. När den är fem minuter från färdig häller du på en massa marshmallows som får smälta och få lite färg. Ta ut, låt svalna lite. Häll över en burk kokad kondenserad mjölk (den färdigkokade funkar fint) och avsluta med att bre över chokladganasch. Man kan avsluta med lite nötter ovanpå också, eller ha nötter i kladdkakan.

Den lilla godingen utmanar alla chokladmonster i världen. :D

Åh du milde tid.
Måste torka av tangentbordet nu ju...
 
Tack allihopa. Måste ju prova mig igenom alla era tips!!
@Tassetass det låter som en fullständig socker och fett chock :dden står som nummer ett på listan till nästa gång.
 
Tack allihopa. Måste ju prova mig igenom alla era tips!!
@Tassetass det låter som en fullständig socker och fett chock :dden står som nummer ett på listan till nästa gång.

Det blir inte så illa som det låter för de allra flesta, inklusive jag som är en mästare på att trycka i mig godsaker, bara pallar att äta en bit på typ 3x3 cm. :D (Eller, man kan ju alltid intala sig att det inte blir så illa... :angel: )
 

Liknande trådar

Övr. Hund Mina hundar åt tidigare canagan country game och fungerade bra på det. De bajsade dock rätt mycket så jag funderade på att byta och...
2
Svar
23
· Visningar
2 157
Senast: SiZo
·
Mat En sak jag saknar i mitt ensamhushåll är någon typ av rejälare/matigare sallad i kanske 2-4 portioner som tål att göras och sedan håller...
2
Svar
31
· Visningar
6 306
Senast: Fruentimber
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 438
Senast: miumiu
·
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
9 171
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp