Tips på bruna kandar?!

alTR

Trådstartare
Letar febrilt efter ett mörkbrunt snyggt kandar. Det är inget krav att det måste vara rundsytt men hade i alla fall velat ha spännena i nacken och en bred nosgrimma. Priset ska helst inte överskrida 2000 lappen, men ni får ändå jätte gärna komma med förslag även om dem är en aningens dyrare.. ;) Har blivit väldigt förtjust i Globus Maija, är det någon som har detta kandar?

Senast ändrad:
Sv: Tips på bruna kandar?!

Kollat på Glen Gordon? Rundsytt med spännen i nacken och enligt mig en snygg brun nyans.
Finns ett på känd auktionssajt till bra pris just nu :p

Jasså! Lät spännande :D Hade du kunnat PMa mig länken dit?

Kandaret har kommit!!!
Det blev ett Glen Gordon precis som Equilina tipsade om, från tradera (tack så mycket återigen!) Är suuupernöjd!
Den mörkbruna nyansen passar perfekt till min sadel. Jag älskar även att det är rundsytt och ser så "rent" ut från sidan när alla spännen är i nacken och jag gillar också den mjuka och extra tjocka fodringen på nackstycket. Kandaret i överlag var väldigt fint och mjukt. Tror att det kommer hålla bra.

Den låg ju i den lite "billigare" prisklassen (org. pris 2100) om man jämför med OS och Döberts kandar, men det är ingenting som märks så överdrivet. Tycker att det har många liknelser till exempelvis Döberts rundsydda kandar.
Kan knappt bärga mig från att testa det på hästen och se hur snygg han kommer bli i det :d Så här ser det ut:

32894887.jpg

32894888.jpg

32894889.jpg

Liknande trådar

Utrustning jag letar efter både träns och kandar men hittar ingenting jag verkligen vill ha, jag har ingen lust att lägga flera tusen på både träns...
2
Svar
27
· Visningar
5 716
Senast: Hedwig02
·
C
Utrustning Hej! Vår dotter önskar sig ett svart rundsytt kandar med bred nosgrimma till nya pållen i julklapp, gärna med knäppning i nacken. Det...
2
Svar
24
· Visningar
2 418
Senast: Inka-90
·
Y
Utrustning Letar efter ett Kandar för under 2000:-. Det bästa jag hittat hittills är det HH-kandaret från hööks. Någon som har erfarenhet av det...
2
Svar
24
· Visningar
1 802
Senast: yelly
·
C
Utrustning Jag skall köpa ett nytt träns för att dressyra runt på dressyrtävlingar med. Har lite olika krav: 1. Bred nosgrimma 2. Mjukt...
Svar
2
· Visningar
700
Senast: Marwinette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka