Tips på bra sel

Bison

Trådstartare
Vi kikara lite på selar till vår blivande hund. Ska ha en welsh corgi cardigan :love:
Vill ha en sele som går mellan frambenen, tycker de verkar bäst o bekvämast för hunden. Men de verkar inte så lätta att hitta.
Så tips på märken o inköpsställen skulle va trevligt :)
Även bilder på hur de ska sitta :)
Tack!

Sv: Tips på bra sel

Åh, gud vad roligt!!:laugh: När får ni hem valpen?

Är det en sådan sele jag tror att du menar, dvs en 'Y' sele så finns dom i de flesta djuraffärer. Både i läder och nylon.:D

när vi har hittat en som vi gillar, vi har inte kommit så långt än ;)
Letar o pratar med uppfödare just nu.

Jo det är en, men jag har inte sett ngn, var på Sharpman igår o ett par djuraffärer inne i linköping men ingen hade :/ eller jo fast i katt size :p

Ahaa okey, jag förstår:D

Jag googlade lite och det kom upp en del, men jag vet inte om jag får länka/lägga in bilder här?

Aja, men googla på hundsele, hundselar så får du upp en del.

Annars är det bara att åka hit till sthlm och gå in i vilken djuraffär som helst så finner du det du söker, alt. så tar jag med dig till tre riktigt grymma djuraffärer här som har allt;)

Äsch jag lägger in bild iaf. så får moderatorn ta bort den i annat fall:D
Visst är det en sån här du menar, ungefär?
ZA166bad%20to%20the%20bone%20harness.JPG

Jag har den underbaraste selen till min vovva. Den är måttbeställd och sydd efter hennes mått. Snygg, mjuk, sitter perfekt och skaver ingenstans ganska billig också.

Här är lite bilder på Kirstys sele:
P9120612.jpg

DSC_2296.jpg

DSC_2295.jpg

DSC_2487.jpg

kirstyprofilsmall.jpg

Finns att köpa hos Jeckson Design hon håller dock på att göra en ny hemsida så det är inte så mycket info på den just nu men maila henne om du är intresserad, hon är väldigt tillmötesgående och kan fixa det mesta i speciallösningsväg:D

Denna har vi, från ruffwear/naturkompaniet: www.naturkompaniet.se
tryck sen på hund så hittar du den där.

Produktbeskrivning:
Ergonomisk 3 punkt sele med nedsänkt handtag. Välsittande men fortfarande rymlig så att hunden kan ta sig ur selen i nödsituation. Pälsvänligt nylon foder och med fleeceskydd på magremmarna. Kraftiga spännen.
Färg: Black, Red

Den är jättebra, hunden får inget skav, selen ser stor ut och hunden ser ut som en kassler, men hunden rör sig utan några hinder alls i den.

Som en vanlig sån sele fast en extra rem där bak på magen också. Våran hund lärde sig att backa ur halvstryp och vanliga selar, men denna sitter kvar.

I produktbeskrivningen står det ju att den är rymlig men det går att justera väldigt mycket.

så vi har på det minsta då våran hund är medium och vi har large-storleken. (finns bara två storlekar)

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
717
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 076
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 847
Senast: fixi
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
651
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka