Tips på bra ridhjälm

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare SarahA
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 974
S

SarahA

Håller på att leta efter en ny hjälm och jag är totalt förvirrad :confused:

Skulle gärna vilja ha lite tips på ridhjälmar som är bra. Vad har ni för erfarenheter? Skriv gärna även om ni har haft någon hjälm som ni inte varit nöjd med så vet jag vad jag ska se upp för... ;)

Jag letar efter en hjälm med bra ventilation, med mjuk skärm alt. ingen skärm, helst ingen sammetshjälm samt en i prisklassen 500-2000 kr. Naturligtvis ska den också vara godkänd, CE-märkt samt EN 1384.

Snälla hjälp mig i hjälmdjungeln... :bow:

Tack!!

Sv: Tips på bra ridhjälm

Jag tycker Eurolights hjälmar är jättesköna. Finns i flera färger och modeller.

Jag tycker Eurolights hjälmar är jättesköna. Finns i flera färger och modeller.

Finns dom med mjuk skärm?? Tycker det är svårt att hitta med mjuka skärmar, eller så är återförsäljarna bara dåliga med att informera om det...

En liten fråga; Varför mjuk skärm?

Jag har nyligen köpt en Casco Youngster och är jättenöjd :love: Den är lätt, mycket ställbar i storlek så den passar mitt stora huvud :D, sval. Kostade ca 800.

Ser lite ut som en cykelhjälm, men om man kan leva med det så rekommenderar jag den absolut. Skärmen känns mjuk, och jag undrar om den inte t o m går att ta av?

Har en lami-cell transformers (tror jag den heter), jätteskön! Medium-storleken är ställbar mellan 55-58 :) super! Finns i många färger. Hjälmen sitter perfekt på huvudet, dessutom e den billig. 800kr tror jag :D

Liknande trådar

Utrustning Jag har bestämt mig för att sälja min gamla Umebil och köpa en hästtransport eftersom jag inte åker så mycket längre. Totalvikt ca... 2 3
Svar
57
· Visningar
8 703
Senast: rubytoo
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 877
Senast: Görel
·
Utrustning Hej! Idag var jag på Hööks och letade nya ridskor, ny ridväst och ny hjälm. Har inte ridit regelbundet på ett tag och nu när jag har... 2
Svar
32
· Visningar
3 959
Senast: Salinero
·
Utrustning Ja, nu är det dags att leta ny igen och här står man helt villrådig :confused: Jag vill ha en boggie som lastar två hästar utan...
Svar
11
· Visningar
971
Senast: Idas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka