Tips på bra Light Foder??

H

HeRomer

Har en mise.. som inte ska bli rundare(enlig vet) o nu efter att hans kompis försvunnit(dött) så har han börjat äta mer o mer o jag vill helst inte dra ner på maten ..Känner mig så taskig då utan undrar om man kan börja ge honom ett light, diet foder o isf vilken sort.. gärna oxå va det kan kosta..

15308437.jpg

Sv: Tips på bra Light Foder??

Mitt förslag är i stället för att ge ett lightfoder, gå helt över på burkmat.
Lightfoder kan faktiskt paradoxalt nog göra katterna tjockare, och framförallt hungrigare eftersom det innehåller för lite protein och för mycket kolhydrater om man ska hårddra det.

Mitt förslag är i stället för att ge ett lightfoder, gå helt över på burkmat.
Lightfoder kan faktiskt paradoxalt nog göra katterna tjockare, och framförallt hungrigare eftersom det innehåller för lite protein och för mycket kolhydrater om man ska hårddra det.

de tänker jag absolut inte göra, för det första så får de mkt lättare tandtsne o de måste ju få tugga, o så äter han ej burkamt heller. visst han äter det men helst inte o ja har provat många olika sorter..

de tänker jag absolut inte göra, för det första så får de mkt lättare tandtsne o de måste ju få tugga, o så äter han ej burkamt heller. visst han äter det men helst inte o ja har provat många olika sorter..

Torrfoder motverkar inte tandsten, men det är en väldigt vanlig missuppfattning.
Många katter som alltid ätit torrfoder är svåra att få över på burkmat, men det är absolut inte omöjligt och det finns många som bytt, för katternas bästa. Självklart är det upp till var och en att välja vad deras katter skulle må bäst av men jag anser att valet ska baseras på kunskap om kattnäringslära och kattens mag-tarmsystem.

Hills M/D är ett diabetesfoder men även ett lightfoder om jag inte minns fel. Det har något högre halt av protein än andra foder.

Sen, som i övrig viktminskning, motion!! Leka o busa kan göra sitt till!

Undrar vad ni tycker om fodret Happy Dog, fast då det light foder de har till katter,???, har köpt det idag o än så länge tycker misen om det..

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 586
Senast: Sassy
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 424
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 224
Senast: Juli0a
·
F
Hundhälsa Jag behöver tips. Min mellersta, Gibbs, äter för nuvarande Royal Canine Satiety Weight Management och även om jag är nöjd med fodret som...
Svar
18
· Visningar
1 269
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama