Tips på bra läderridstövlar

C

colorado

Letar efter ett par bra och snygga läderridstövlar, ska användas både till hoppning och dressyr. Ska helst ha dragkedja.

Jag har storlek 39-40 och är 160 cm lång och ganska smala vader.
Finns det stövlar man kan måttbeställa?

Har hört att Petrie Perfect har fina läderstövlar, någon som har dom?

Tacksam för hjälp :bow:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Tips på bra läderridstövlar

Jag har ett par rectiligne Hannovre och trivs jättebra med dem!
Dragkedja och olika mått finns på både längd och bredd.

Jag har Soubirac. Underbara stövlar! De enda läderridstövlarna som passar mina breda vader...

Cavallo... :love:

Går att beställa precis som man vill ha dem.
Är hårda och stela i början, när de väl är "in ridna" kan man knappt rida utan!!

Vart beställer man dom?
Har ett par som är nästan 10 år gamla, o dom börjar lixom ge med sej nu, o jag kan inte tänka mej några andra stövlar :(

Liknande trådar

Utrustning Hej allihopa! Jag letar efter en ny kavaj eftersom jag snällt får inse att den jag har inte passar mig :banghead: idag har jag varit...
Svar
1
· Visningar
2 168
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag behöver VERKLIGEN nya ridstövlar, men har stora bekymmer med att hitta rätt. Jag behöver stövlar som är både långa, vida och stora i...
Svar
3
· Visningar
1 139
Senast: MiniLi
·
Utrustning Har ni något tips på några ridstövlar som skulle passa mina jättesmala vader? Dom är 31 cm runt vaden (där den är som tjockast), 46 cm...
Svar
6
· Visningar
3 753
Senast: Wembley
·
Utrustning Har nu försökt köpa ridstövlar ett tag och undrar hur fasiken man ska hitta ett par som passar? Alla stövlar är antingen för långa eller...
Svar
12
· Visningar
7 219
Senast: Zoya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka