Tips på bra internetbutik

Z

zavannah

Hej !

Har precis gått och köpt mig en westernhäst , jag som ridit engelskt i över 20 år.
Är helt grön inom detta område. Efterlyser därför tips på bra butiker att handla från, då jag behöver huvudlag,pad och lite annat smått .
Var har de bra kvalitet & service ni kan rek??

Sv: Tips på bra internetbutik

Gå till www.western.nu och kika under "Länkar" och "Försäljning" så hittar du massor av olika butiker. :)

bonanzawestern.se.. hoppas ja fick skriva det?!...iaf så har dom massa snyggt..

vi är många som handlar på e-bay.
annars har du t ex tumbleweed, milsta osv
vissa handlar på hööks, rek ej.
men som i alla andra grenar, you get what you pay for.
och det är inte alltid ett märke är värt pengarna.

TIPS: köp en riktigt bra sadel!!! Jag gillar crates men det finns andra bra också. Sadeln är den allra viktigaste utrustningen, för hästens rygg, och för din sits etc. Här kan du gärna lägga lite mer pengar, den håller i evigt (med rätt skötsel).

Och håll igen på vardagstränsen, köp hellre flera, och flera olika bett, så att du kan variera tryckpunkten i hästens mun.

Välkommen till westernridningen, hoppas att du också har roligt!!

HAr sån tur så jag får köpa med hennes sadel till ,som är specialgjord efter henne. Så sadel slipper jag köpa. PUh...
Får även med med träns, men det är alltid roligt med ngt nytt, än det gamla slitna.
Kommer säkert ses mer på westernavdelningen.

Ett märke som jag är himla förtjust i är Weaver. Säljs av flera internet butiker.
Jag har träns, tyglar och curbstrap från dom och jag gillar verkligen kvalitén. Spec. eftersom det är inte är ett svindyrt märke:D
Här syns tränset litegrann
Vi kan väl låtsas att det inte ser ut som om jag tränar yoga:rofl:

Har just gjort en beställning på Bonanza. Väntar med spänning.....:rofl:

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 208
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 487
Senast: miumiu
·
Utrustning Hej! Jag är inte så världsduktig på bett och skulle därför behöva hjälp. Det handlar om min 9-åriga D-ponny jag haft i snart två år...
Svar
6
· Visningar
1 014
Senast: caballus
·
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
9 405
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar