Som rubriken säger, har ni något bra tips på bålstabilitetsprogram? Behöver verkligen öva upp min bålstabilitet efter vintern...! jag vet att plankan, sit-ups och "crunches" övar upp bålstabiliteten, men vet inte hur mycket/länge man ska göra dem per dag/vecka för att få resultat...pilatesboll och "hula-hula-ring" lär också vara bra, men har inte tillgång till sådana tyvärr.
Jag är ganska otränad, rider förstås nästan varje dag och jobbar i stallet mycket då jag har eget och sköter allt själv, men tränar inte något utöver det, 20 sit-ups eller 1 min planka är tortyr... så har någon tips på hur man kan lägga upp ett "träningsprogram"? Ni får gärna nämna om ni har fler övningar eller bättre tips utöver detta
Jag är ganska otränad, rider förstås nästan varje dag och jobbar i stallet mycket då jag har eget och sköter allt själv, men tränar inte något utöver det, 20 sit-ups eller 1 min planka är tortyr... så har någon tips på hur man kan lägga upp ett "träningsprogram"? Ni får gärna nämna om ni har fler övningar eller bättre tips utöver detta