Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det kanske blir Jamie för mig ocksåJag har letat länge efter de ultimata "vanliga" besticken utan en massa krusiduller. Tycker inte om för moderna, för då är de stela och ligger inte bra i handen, och old school-bestick är ofta ganska tunna och fippliga. Snubblade av en slump över mina drömbestick nyligen. Enkla, snygga och känns bra att hålla i. (Pinsamt nog är de Jamie Olivers eget märke, men vafan.) Jamie Olivers Everyday:
Det kanske blir Jamie för mig också
@KattenKorven Förresten, nu när jag tittar närmare: Står det JO på knivbladet? Det skulle jag vilja slippa
Får nog titta på dem live - och göra som du, provgungaJa, det gör ju tyvärr det. Syns inte riktigt lika tydligt när man ser dem i verkligheten, men jo. Köpte dem trots det för de låg så grymt bra i handen (Maken gick och gömde sig när jag stod mitt i affären och provgungade bestick i handen och hummade...) och var de snyggaste besticken jag lyckats hitta i svenska butiker.
Tack för svar allihop! Det är lite roligt, för jag har redan två av dem ni tipsar om och en tycker jag är modern och den andra gammal Fina oavsett!
Du misstänkte rätt Jag har den alltså själv och använder den till mina fina gamla tallrikar. Tycker mycket om den, ja den är t o m min favorit. Men jag har flera olika sorters tallrikar och den passar inte till allt.Misstänker att de du tycker är för gamla är de jag visade, svensk modell tror jag den heter. Själv tycker jag den är ganska modern, eller snarare tidlös, nästan alla mina bestick är i den modellen fast då i rostfritt .
Inspirerad av @zassoos tallrikstråd, vill jag nu efterfråga tips på vardagsbestick. Jag vill ha enkla, vanliga bestick. Inte moderna och inte gamla utan "neutrala" som passar till det mesta. Vad skulle det kunna vara?
Jag har WMF Boston 60 delar.
Mycket nöjd!
De köpte vi också, för bara någon månad sedan. Tycker de är helt underbara, ligger bra i handen och är snygga. Sambon tycker kniven är lite för lång för att bre mackor med, men han får helt enkelt lära sig vinkla kniven lite annorlunda :PJag har Hardanger Fjord här hemma, enkla, snygga och har enligt mig en bra tyngd i sig.