tips på att laga trasiga ridstövlar

banazir

Trådstartare
Några tips om hur jag lagar ett nästa sprillans nya ridstövlar (gummi) som jag har fått en broddtramp igenom? Eller är det bara att slänga?

Sv: tips på att laga trasiga ridstövlar

Svårt att laga gummistövlar så att det ser snyggt ut. Skulle använda ett cykelreparations-kit :) Och laga det som om jag skulle laga ett hål i en cykelslang. Men vill du ha ett par stövlar som ser ut som nya, så får du nog köpa ett par nya.

Ja, nu var det ju inte som jag skrev från början, det är ett par läderridstövlar Mountain Horse med någon slags Gore-Tex yta. Flera tips?

Beroende på hur hålet ser ut så kanske snabblim kan funka, jag har iaf lagat vinter/regntäcken med gott resultat mha snabblim.

jag brukar laga med ett "lim " som ser ut som genomskinlig silikon det brukar bli ganska bra,det heter liquisole det köps på större prylaffärer tex c--s o----s.

Några tips om hur jag lagar ett nästa sprillans nya ridstövlar (gummi) som jag har fått en broddtramp igenom? Eller är det bara att slänga?

testa Liquisol eller hur de nu stavas de funkkar, å syns knappt.

jag har lagat mina gummistövlar med de. Sätter de på insidan bara och sen typ karlsons klister i skåran

Liknande trådar

Utrustning Racesafe säkerhetsväst! Jag behöver hjälp! Jag är så jäkla puckad, läste att man kunde tvätta säkerhetsvästen i tvättmaskinen. Sagt och...
Svar
4
· Visningar
366
Senast: CaisaCax
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
644
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Köpte nyligen nya ridstövlar och har problem med att dom är jätte hala plus att dom färgar av sig. Stövlarna är bruna förutom...
Svar
1
· Visningar
804
Senast: Fiorano
·
Utrustning Jag försöker skärpa mig med vården av mina nya ridstövlar (deniro). Mina andra lite billigare stövlar brukade jag spola av i spolspiltan... 2
Svar
21
· Visningar
1 582
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rehabtid dragna tänder
  • FÅRtråden
  • Akvarietråden V