Tips på aktiv mellanstor hundras?

Sv: Tips på aktiv mellanstor hundras?

*kl* En eng, staffe! Jag har en helt underbar tik som älskar att träna och lära.

Sv: Tips på aktiv mellanstor hundras?

ja, jag funderar på att utöka hundflocken med en kompis till. Har en schäfertik nu.

Det jag söker är en aktiv hund, 40-50cm hög, ska vara pigg o alert. Helst inte långhårig, men jag har klippmaskin . :angel:

Jag bor i lägenhet nära skogen, har häst, så hunden får följa med dit. Tränar agility lydnad m.m. Har tävlingsambitioner..

Vad ska jag skaffa för hundras?

Om du redan har en brukshund ska du ju lätt ha en brukshund till för att dom ska funka bäst ihopp. har själv tre collier och dom är jätte roliga att jobba med. Du kan ha den till allt. och den klättrar inte på vägarna om du inte alltid kan träna den

Liknande trådar

Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 222
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 623
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 851
Senast: Praefatio
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
14 190
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka