Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

Sv: Tips/önskningar om ändringar till Gunnar.

palle skrev:
JAG sitter med ett gammalt modem och har absolut ingen lust att sitta och bläddra sida upp och sida ner för att eventuellt just denna dag hitta det jag söker....
Alla har inte bredband och kan vara ute jämt och ständigt. Dessutom har vi inte råd att vara ute obegränsad tid.
Skulle jag börja på måfå helt själv börja leta efter mina svar, kanske det dröjer 1 månad eller mer innan jag kan göra något annat....

Åtmindstånde är min tid och mina pengar mer värdefull änså....

Hoppas det finns någon SNÄLL person som kan vara på mina frågor, och vill denna SNÄLLA person inte skylta med sin snällhet kan denna person alltid PMa mej.

Tack på förhand

Det går faktiskt att ta hem sidor och läsa dom OFFLINE. Jag har oxå suttit på modem så jag har lärt mig att surfa ekonomiskt.

Jag sa heller inte att du skulle leta helt på måfå, jag sa att du skulle kolla i DETTA forum. Bukefalos-hjälp handlar om hur du hanterar Bukefalos.

Sen finns det en snabblänk längst upp i varje forum som heter Liten guide till "nya" Bukefalos. Där finns de grundläggande funktionerna.

palle skrev:
JAG sitter med ett gammalt modem och har absolut ingen lust att sitta och bläddra sida upp och sida ner för att eventuellt just denna dag hitta det jag söker....
Det finns också en väldigt bra sökfunktion man kan använda, förvånansvärt hur få personer som klarar av att använda den. :angel:

/Erica

Vad jag saknar
- att kunna förhandsgranska snabbsvar (vad är egentligen finessen med snabbsvar? jag tycker det borde funka likadant som citatsvar fast utan citatet)
- Det skulle behövas ett mellanslag mellan sista tecknet i citatet och [/quote]. Varenda gång jag har velat klippa i citatet och markerat slutet åker de första tecknen i kommandot med.
- Visa alla inlägg (för oss bortskämda med bredband...)
- som flera andra: en överskådligare forummeny så man inte behöver hoppa, kanske skulle man kunna ha sina 3 favoritforum i en lista. Behöver man verkligen låta Nyheter, Hästlänkar, Post och Skoj samt Om Bukefalos ta en så stor plats i menyn ovan, hur ofta går folk in där om man jämför med de olika forumen? Det är ju forumen som är den stora grejen med Bukefalos (och möjligtvis radannonserna), det borde synas i designen tycker jag.
- länk till forumet längst ner i en tråd. Nu måste man scrolla upp till början av sidan för att komma tillbaka till forumet. Och tar man Backknappen så får man ju inte forumet uppdaterat.
- sen vore det bra att kunna PMa någon direkt från inlägget och inte behöva ta omvägen via personens profil.
- Man borde kunna ändra i ett inlägg utan att det automatiskt står att inlägget är uppdaterat. Ibland vill man bara ändra nåt stavfel och det är onödigt att det ska se ut som att man har ändrat halva innehållet i inlägget då.

Annars finns det många bra finesser som tex att man kan se om någon är inloggad eller inte i det nya systemet.

Nu såg jag förresten att det finns en Direktmeny till vänster, hade missat den. Bra grej!

Funktionen Visa första olästa är en smula opålitlig.

Svarar på det jag kan.

mino skrev:
- att kunna förhandsgranska snabbsvar (vad är egentligen finessen med snabbsvar? jag tycker det borde funka likadant som citatsvar fast utan citatet)
Finessen med snabbsvar är just att det ska gå att svara snabbt utan att behöva ladda upp en ny sida för att svara. Vill du få upp alla funktioner trycker du på "Gå till avancerad". Då fungerar det precis som "Citat" fast utan just citatet. Där kan du även förhandsgranska.

mino skrev:
- som flera andra: en överskådligare forummeny så man inte behöver hoppa, kanske skulle man kunna ha sina 3 favoritforum i en lista.
Som jag skrivit i många trådar tidigare så kan du göra en helt egen lista på favoritforum genom att prenumerera på forum. Denna lista visas när du trycker på "Kontrollpanel".

mino skrev:
Behöver man verkligen låta Nyheter, Hästlänkar, Post och Skoj samt Om Bukefalos ta en så stor plats i menyn ovan, hur ofta går folk in där om man jämför med de olika forumen? Det är ju forumen som är den stora grejen med Bukefalos (och möjligtvis radannonserna), det borde synas i designen tycker jag.
Lite av poängen med "det nya Bukefalos" är att de övriga delarna av sidan ska börja användas mer. Det finns till exempel en massa nya funktioner även under t.ex. hästlänkarna och bildgalleriet som folk förhoppningsvis kommer uppskatta!

mino skrev:
- länk till forumet längst ner i en tråd. Nu måste man scrolla upp till början av sidan för att komma tillbaka till forumet. Och tar man Backknappen så får man ju inte forumet uppdaterat.
Alla pratar om hur jobbigt det är att scrolla hela tiden. Fler borde bli upplysta om knapparna "Home" och "End" på tangentbordet som automatiskt tar dig till toppen respektive botten av sidan! :idea:

mino skrev:
- sen vore det bra att kunna PMa någon direkt från inlägget och inte behöva ta omvägen via personens profil.
Det kan du! Klicka på personens namn till vänster om inlägget så får du upp en meny. :)

/Erica

Flera av de sakerna jag skrev har jag hittat sen.
Bla behöver man inte scrolla, det finns en meny längst ner numera!

Däremot skulle direktmenyn behöva ha ett infällt läge (typ med + och -) för annars ser man bara hälften av de menyalternativ som finns. Det verkar inte gå att dra sig neråt med musen utan man behöver piltangenten för att ta sig neråt.

Sen förstår jag inte varför man skulle vilja använda länkar och galleri lika mycket som forumen? Även om de är jätteintressanta förstår jag inte varför man skulle vilja kolla in där mer än nån gång i veckan, jämför detta med forumen... Men men jag kan ha fel.

:idea:
Jag skulle gärna vilja att det syns tydligere vem som är trådägare. Och så tycker jag att det borde finnas en inställning för hur många trådar man kan/vill ha uppe per sida. Förut kunde man ju välja (jag hade 99 trådar per sida). Jag tyckte att det var fina fisken. Nu får man bläddra. *tycker inte om*

Annars är uppgraderingen bra.

Inte för att jag förstår varför du ändrar på det som var perfekt redan. :confused:

Lånar din knapp en liten stund bara...

Ett stort tack till dom användare som villigt delar med sej av sina kunskaper.

Och inte bara är ute efter att få fler inlägg.......

Snälla Gunnar, jag vill ha tillbaka gamla BUKE!!! Detta är så kantigt, stort och opraktiskt smaklöst.

Kom på en till sak, förutom avsaknaden av vänstermenyn (ja, jag tjatar) som driver mig till vansinne:

Läskvitto när man skickar/får PM

Detta otyg ploppar upp automatiskt vare sig man vill begära ett läskvitto eller ej, vore det inte lättare att kryssa för i en ruta på svarsformuläret om man vill begära ett sådant eller inte, istället för att ständigt bli tillfrågad vareviga gång?

Nej, jag vill inte begära läskvitto av någon jag skickar pm till - får man svar så betyder det tydligen att personen faktiskt läst pm-et, och svarar den inte så är det upp till den. Vad är meningen egentligen? Att veta att "Wow! Någon har läst mitt meddelande!!!" eller?

Sen vill jag heller inte bli tillfrågad om jag ska bekräfta att jag läst andras pm heller - jag läser och svarar ändå.

caballus skrev:
förutom avsaknaden av vänstermenyn (ja, jag tjatar) som driver mig till vansinne:
Har du testat direktmenyn under Bukefalosloggan? Om du klickar upp den så funkar den precis som menyn i gamla forumet.

caballus skrev:
Läskvitto när man skickar/får PM
Angående läskvittot så håller jag med om att funktionen inte är särskilt bra som den är nu. Jag skulle hellre vilja ha det som på gamla forumet där läskvittot skickades automatiskt när personen läst meddelandet. Som det är nu så ser man inte om meddelandet är läst förrän personen som fått meddelandet trycker "ok", då är funktionen värdelös. Jag brukar t.ex. använda läskvittofunktionen för att se ifall folk läst de pm jag skickar när jag tar bort deras trådar osv.

/Erica

"- Jag skulle vilja ha tillbaka "Visa alla"-funktionen då det bara är irriterande att behöva avbryta läsandet för att byta sida."

Ja, den funktionen vill jag med ha!! Det är jobbigt att behöva klicka sig fram sida för sida!!

Cheeserica skrev:
Har du testat direktmenyn under Bukefalosloggan? Om du klickar upp den så funkar den precis som menyn i gamla forumet.

Jooo, jag upptäckte den nu! Men... den är ju inte särskilt komplett, om man nu inte har en ENORM bildskärm :crazy:

Jag ser alla nyhetsforum, generella forum, och ända ner till Inriktningar/Avel. Sen försvinner menyn iväg någonstans nedåt, ur min skärm, och iväg i tomma intet :crazy:

Kanske mer får plats om man gör den mindre?

Eller så kan man ju vara så praktisk att man har en expanderad meny till varje del av buke, och länkarna till de andra menyerna klickbara så man får upp dem, eller något sånt. :confused:

caballus skrev:
Jooo, jag upptäckte den nu! Men... den är ju inte särskilt komplett, om man nu inte har en ENORM bildskärm :crazy:
Men du kan scrolla nedåt som vanligt efter du har klickat upp menyn! :idea: Alltså antingen med scrollisten till höger, piltangenterna eller scrollverktyg på musen om din mus har ett sådant.

/Erica

Vill också ha tillbaka visa alla funktionen.

Jag har dessutom problem med sökfunktionen, se min tråd på det här forumet om det..

Har dessutom en del synpunkter på snacksidan.
*Borde uppdatera sig automatiskt, jobbigt att trycka uppdatera hela tiden. Att det behövs gör sidan dessutom långsam.
*Vill kunna se vilka som är inloggade på snacsidan, nu vet man inte om någon är där och det är lätt att missa varandra med bara några minuter.

Det här var vad jag kan komma på nu..

Jag har Buke som startsida. Ibland ska jag på nätet och göra annat än surfa på Buke (tro det eller ej...). När jag sen senare ska kika in på sidan har jag ju varit inloggad tidigare idag och då tror inställningarna att jag läst inlägg också. Så var det inte på gamla. Då markerade jag "markera alla som lästa" när jag var färdig för dagen och såg lätt vilka nya inlägg det fanns sedan sist nästa gång jag kikade in. Nu markerar jag alla som lästa men nästa gång tror den att jag har läst en del inlägg för att jag startat upp explorer. Får nog byta startsida...

Millz skrev:
- Jag skulle vilja ha tillbaka menyn till vänster, forumhoppet är visserligen helt okej men man får absolut inte samma överskådlighet som med det gamla menysystemet.

- Jag skulle vilja ha tillbaka funktionen "Visa alla" när sidorna i en tråd blir fler än en.

- Sedan skulle jag även önska att det tydligare framgick vem som skapat tråden, den lilla texten under texten syns illa och grötar gärna ihop sig med all annan text.

- En skiljelinje mellan de olika trådarna i forumen skulle vara att föredra, jag tror att det skulle bli tydligare på det viset.

Håller med dig på alla dessa punkter!

Hlsn Helena

_Runaway_ skrev:
Snälla Gunnar, jag vill ha tillbaka gamla BUKE!!! Detta är så kantigt, stort och opraktiskt smaklöst.

JAG MED!!!! :D

Är en sån vane-fia.... :angel:

Jag har en enda önskan: Gamla buke.

Annars kan man väl nöja sig med de gamla smileysarna+en spysmiley då ;) Speciellt :) och :p och :cool: är hatade, :) borde vara en =) istället, :p och :cool: borde vara de gamla. Fast jag gillar :), men vill ha en annan kod till den PLUS vanliga =) Och :D borde heta :grin: som förut.

Hmm, komplicerat... :angel: :D

Menmen, lite cred kan man ju ge. Bra jobbat Gunnar, trots alla klagomål från alla håll och kanter så är du bra på vad du gör och vi vänjer oss nog alla till slut (bortsett från smileysarna, I'm desperate! :D)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 554
Senast: Tilly_85
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 921
Senast: Nahar
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 113
Senast: Sasse
·
Hemmet När jag läser i forumet inser jag att jag är långt ifrån ensam om att ha svårt att "få det gjort" när det gäller vardagssysslor - det...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 912
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar