Tips om bra terrängskydd!!

B

Balkasch

Många som har N.E.W skydd, vad kostar dom?
Är lite nyfiken på Eskadrons nya skydd, ngn som har dom?

Sv: Tips om bra terrängskydd!!

Jag är jättenöjd med mina N.E.W skydd. De kostar runt 800kr.

Eskadrons tycker jag inte verkar speciellt bra, neoprenen fram gör nog inte mkt. nytta. Hade de varit billigare så kanske...Men nu kostar de ju inte mycket mindre än N.E.W som skyddar betydligt bättre.

Dessutom är Eskadrons fula och ser klumpiga ut :devil:

Men det finns massor av sånna här trådar, så om du söker på skydd får du fler svar.

mina kostade 700 resp 750 per par. är jättenöjd med dom :)

eskadron tycker jag inte verkar lika bra

Fick mina NEW skydd igår :bump:
Tack vare tips från folk här :)
Kostade 750 resp 925 tror jag...

Vad har du för storlek på dina Agda?Small?

Hej!
Jag har lite av varje, NEW, Style & Eskadron.

Eskadrons gav jag 500 kr/par och de är alltså klart billigast.
Faktiskt nöjd med dom, sitter väldigt bra! Lätta att göra rena även utan tvättmaskin. Jag var lite skeptisk till materialet på framsidan, men det fungerar bra. Har dom oftare vid galoppträning än de andra terrängskydden tack vare att de är lätta att göra rena.

Jag har från Equi-gaurd och de är hur bra som helst, kostar 370 för två par på Hööks. Dock lite jobbiga om det är för mycket vatten.

jag tyckte dom var dyra :crazy: men det är dom iofs värda

okej när man ändå har er på tråden..
*lånar*

Det finns som en flik på New skydden i fram..som en ögla, vad e den till för?

den sitter på bakskydden bara och är till för att skydda kotan om man tex glider över ett hinder

Vart köpte ni era skydd??
Någon hemsida som ni vet har dem med bra priser??

Uppskattas väldigt=)!
//Elina

Epona skrev:
Vart köpte ni era skydd??
Någon hemsida som ni vet har dem med bra priser??

Uppskattas väldigt=)!
//Elina

Stor affär i Kungsbacka har
och deni Flyinge
bland andra

Köpte mina här:
http://www.rideyourbest.com/
ca 500kr paret kostar dom där.
Du får reda på vad det kostar i svenska kronor med frakt och allt. När man valt vad man vill ha går man till View Basket och väljer land högst upp och sedan valuta längre ner, då kommer även alla priser på produktsidorna att visas i svenska kronor.
Det finns även olika fraktalternativ med olika priser.
Man får sätta in pengar i förväg men det verkar man får göra på de flesta utländska sidor. Jag fick sakerna på ca en vecka och jag valde surface mail (Finns airmail också som är lite dyrare) och jag tror inte jag betalade över 50 kr i frakt. Supernöjd!

Jag har Styles skydd, ärvt av tränaren (fd. landslagsryttare) så de har varit med om både det ena och andra! ;) Men trots att de är ett par år gamla hänger de verkligen med hur bra som helst! :banana:

Tackar så mycket för era tips till stor hjälp:D !

Jag har Picasso for horses. Väldigt bra och säkra spännen, suger inte upp något vatten (vad jag märkt) och skyddar både fram och bak av benet väldigt bra.

Murray skrev:
Jag har Picasso for horses. Väldigt bra och säkra spännen, suger inte upp något vatten (vad jag märkt) och skyddar både fram och bak av benet väldigt bra.

Plus att de finns i många roliga färger:idea:

Liknande trådar

R
Utrustning Jag skulle vilja fråga om nån har tips på ben skydd som INTE blir för varma! För som nog domflesta vet så är det ju inte bra för senorna...
Svar
13
· Visningar
978
Senast: ako
·
Övr. Hund Min hund har haft problem med magen nu sedan i maj, med perioder av diarré. Veterinären har tagit jättedyra blod- och avföringsprov som...
Svar
7
· Visningar
679
Utrustning Hej! Har tagit upp ridningen efter måååånga års uppehåll, mina gamla stövlar är fortfarande fina men omoderna och svåra att få på och...
Svar
5
· Visningar
575
Senast: Jfrelin
·
Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
19
· Visningar
913
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka