Tips och råd :P

M

Moej

Vad tycker ni om videon "motivera din häst" ? Funderar på att köpa den. Har sett den förr, men jag vet inte... Om man tränar sakerna som är i den filmen belönar man ju med godis. Men sen då, om man ska göra några andra övningar och inte vill använda godis? Det känns ju nästan som att man måste använda godis till allt man gör efter det, eftersom hästen vant sig vid det och förväntar sig det.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Tips och råd :P

Man måste inte belöna med godis, det viktiga är att ge beröm och någon form av belöning när det blir bra. En klapp eller en liten paus, bara så att hästen vet att den varit duktig och gjort rätt.

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 644
Senast: Freazer
·
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 821
Senast: Tiffany
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
567
Senast: tara
·
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
3 022
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar