tips liten ras

Löwchen, den ultimata sällskapsrasen. Mångsidig och lättsam och frisk och kul. Man kan klippa ned dem och får då en mjuk mysig päls som inte fäller. De går att göra massor med men är enkla och ja, de vaktar också. fast har inte så hög skrämselfaktor. Sök löwchen här på buke så hittar du nog en hel del inlägg från mig som sjunger rasens lov. Så PM:ar du om du vill ha tips på en bra uppfödare. Min löwchen blev 14 år och var till glädje varje dag i sitt liv.

Kontrar med Borderterrier. :D

Jag haller med! Varldens taligaste och lattaste hund att jobba med.

Har gar min kompis Lisa fot med 4 Border Terriers och en BT mix. Hon borjade med en, skrattade och tog kopplet till valpen ocksa ... de andra insag att de holl pa att missa kul traning och ville vara med.

IMG_3212_zpsf5o3a3hg.jpg

Jag hade lille "Squid" 8 manader okastrerad och tranade Nose Work nar Diva lopte. Han akte pa magen da och da :angel: men var hur latt som helst att jobba med och ha tillsammans med mina tjejer.

IMG_3973_zpsdwa04xoe.jpg

Och Border Terriers ar taliga. Man kan snubbla over dem, de kan bli omkullsprungna utan att bryta benen och bli skadade. Tjockt skin som haller for allt mojligt, grovt byggd och klarar sig aldeles utmarkt i alla sorters handelser utan att ta skada.

Bichon havanais!
Pigga, glada och mycket arbetsvilliga!
Sociala och familjekära :) perfekta familjehunden som älskar att lata sig i soffan när det behövs lika mycket som de älskar att arbeta eller ta långa motionsrundor när det behövs!

Jag tränar rally och tricks med min, spårar och ska börja med agility (kör här hemma som han älskar!).

Haha, ser att alla i tråden tipsar om sin egen ras, så då gör jag väl det också! Sheltie är väldigt allsidiga och blir oftast under 40 cm i mkh. Min är dock närmare 45 så det kan ju variera!

Jag har petit brabancon, passar perfekt in på dina önskemål.
Himla käcka hundar, glada, framåt och bra med andra hundar.
Nu är min den mest korkade hund jag träffat men han är inte rastypisk :p
Dock är han grym på rally!

Löwchen, den ultimata sällskapsrasen. Mångsidig och lättsam och frisk och kul. Man kan klippa ned dem och får då en mjuk mysig päls som inte fäller. De går att göra massor med men är enkla och ja, de vaktar också. fast har inte så hög skrämselfaktor. Sök löwchen här på buke så hittar du nog en hel del inlägg från mig som sjunger rasens lov. Så PM:ar du om du vill ha tips på en bra uppfödare. Min löwchen blev 14 år och var till glädje varje dag i sitt liv.
En sån träffade vi på inne i Visby, så jäkla häftig!

Tycker deras mentalitet e under all kritik. De jag träffat har haft mkt rädslor. Så dem har gått helt bort för mig.

Dansk-svensk gårdshund är normalt ingen hund med "mkt rädslor", så de du har träffat kan inte varit representativa för rasen. Jag har själv haft DSG sedan mitten av 1990-talet, så jag har lärt känna rasen väldigt bra. Vissa individer kan vara lite förarveka, så man måste ha det i åtanke när man tränar dem. Men rädda är de definitivt inte - och ska inte vara. Tvärtom så är det en liten hund med mycket "go" i.

Haha, ser att alla i tråden tipsar om sin egen ras, så då gör jag väl det också! Sheltie är väldigt allsidiga och blir oftast under 40 cm i mkh. Min är dock närmare 45 så det kan ju variera!

Inte jag. Men jag vill jatte garna ha en Border Terrier. Det ar en av de fa smahundar som skulle ga bra med mina rottisar da de inte bryter sonder kroppen om de blir ikullsprungna. :cool: Tjejerna gor det inte med flit ... men de ar typiska Rottweilers och ser inte alltid sa noga om det ar nagon eller nagot i vagen.:angel:

Inte jag heller ;)

Däremot har jag kollat lite på kromfohrländer för att ev skaffa en om en tio år eller så. Om det inte blir en lagotto igen förstås :o:D

• Gilla
Reactions: AW

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 534
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Hej! I år är året då det äntligen kanske blir en hund! 33 år av väntan för min del... Har haft corgi och golden innan men det har varit...
2
Svar
34
· Visningar
3 312
Senast: Roheryn
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 777
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Hej! Går som många före mig i tankarna på val av hundras... vi är en familj på fyra med två vuxna och två tonårsbarn. Vi har även två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 482
Senast: Krumben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte