Tips inför tävlings debut!

golden_tinka

Trådstartare
Hej skulle behöva några tips inför min tävlings debut som sker om tre veckor!!! ;) En D-tävling men nog så viktigt att allt är perfekt!

Till en början med klädsel, vad jag tänkt ha är naturfärgade show chaps, svarta jeans, svart hatt och bruna boots men skjort färg vet jag ej... nån som har nåt tips funderar på svart.. kan man ha en flerfärgad pad i färgerna grön,svart,brun och vit, eller kommer det bli alldeles för mycket olika färger?

Så till träningsbiten , jag skall tävla i klasserna Reining och western riding, vilka rörelser/moment är det som jag ska träna extra på?
Och vad ska jag tänka på på tävlings dan?

Samt jätte lång man på hästen, vad är snyggast fritt hängande eller fiskbens fläta?

Tacksam för alla svar :)

Sv: Tips inför tävlings debut!

Tja...på D-tävlingar ska det ju vara lätt så jag skulle inte vara så orolig.

Du är där för att lära dig och få tips av domaren.

Vem dömer? Vissa domare är suveräna för nybörjare :bow:

Sv: Tips inför tävlings debut!

Ska du rida reining och western riding så är det ju galoppombyten i båda grenarna. (Om det inte är det lättaste western riding mönstret som ju är utan byten) Annars så är det ju bra att träna stop, spin och rollback för reiningen, och glöm inte att det är viktigt att göra lika stora volter och att de ska vara centrerade.

Liknande trådar

Western hejsan, jag behöver be er om lite hjälp. jag tänkte beställa lite nya saker till mig och min häst inför tävlingarna i sommar, och...
Svar
12
· Visningar
2 242
S
Western Oki... har inte riktigt hunnit fixa tävlingsreglemente än... Men är ändå nyfiken, lite så här i förväg inför säsongen vad jag måste...
Svar
17
· Visningar
1 828
Senast: Texaz
·
Western Nu äntligen ska jag och skruttan ut på tävling, det ska bli så kul och jag är jättenervös. Fast jag känner mig ändå ganska säker, det är...
2
Svar
35
· Visningar
2 243
Senast: Camilla_H
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar