Tips i Rom?

aemaria

Trådstartare
Jag tänkte höra om det finns någon bukefalist som har några tips på restauranger/barer/sevärdheter (förutom de kända och självklara) i Rom?
Tack på förhand!
//aemaria
 
Jag tänkte höra om det finns någon bukefalist som har några tips på restauranger/barer/sevärdheter (förutom de kända och självklara) i Rom?
Tack på förhand!
//aemaria
Mitt bästa tips är att hyra en vespa och åka runt med i Rom. Rom är stort och åker en buss/taxi tar det en evighet.
Pizza på Ristorante e Pizzeria I Fratelli
Bar att dricka aperitivo Centro ristorante e cocktail bar
 
That’s Amore, restaurang nära Fontana di Trevi var bra, åt en fantastisk Peposa alla Fiorentina med sång till 🎶 Vi var i Rom och firade silverbröllop för ett par år sen, det passsde bra ❤️
Cappucinermunkarnas krypta var en lite annorlunda grej ☠️
Vi hyrde dessutom en svensk guide i tre timmar och gick runt med, det var väldigt givande, med mycket historia, arkitektur mm 😁
 

Liknande trådar

Mat Hej! Någon som har tips på pub/bar/restaurang i centrala Göteborg där de kan tänkas ha bra rom? Några släktingar ska dit i helgen och...
Svar
7
· Visningar
895
Senast: marengo
·
Fritid Verkar som drömmen går i uppfyllelse i höst och jag ska få se Rom 😍 men förutom att jag vill se Colosseum, Forum Romanum och liknande så...
2
Svar
28
· Visningar
1 912
Senast: Zpunk
·
Hemmet Inspirerad av en annan tråd och för att inte trådkapa blir jag lite nyfiken på vad folk har för intressanta och gärna positiva anekdoter...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 401
Senast: nejlica
·
Fritid Vi planerar att dra med familjen (två föräldrar med två vuxna barn) till Island, denna gången med båt. Vi funderar nu på att åka under...
Svar
16
· Visningar
1 116
Senast: Stinaelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp