*KL*
Klipper in ur min hästdagbok:
Sen var det då dags för Drabbningen! Spruta PC.. Jag hade lagt upp en ny attackplan, och beväpnat mig med ett stigbett, ett bensnöre modell runtoch mjukt, ett antal gröna kanyler, ett antal gula kanyler och en ficka full med godis. Jag var nog VÄL målmedveten för när jag klev in i boxen vände hon baken åt mig. Hon varken hotar elelr slår, men säger tydligt 'gå din väg! Jag vill inte. Hejdå!'
Nåja, etts tycke häst infångad och ett stycke stigbett på. Ett stycke bensnöre som 'underläppenbrems' och ett stycke grimskaft runt stolpe, ganska 'snävt'. Sen skulle jag ta 'ett ordentligt hudveck' i halsen, modell 'hela handflatan'. Haha hoho jo men visst säger jag bara. Ni vet jag tjatat om att hästen har grymt mycket halsmuskler. Detta gör att något 'hanfullt' hudveck det kan man ju se sig i MÅNEN efter.. Tog ett litet dock (samma som igår), och sen funderade vi på livet en stund hon och jag, hon stod still men var klart skeptisk och spänd. Jag kliade hals och pickade med kanylskyddet och pratade om vädret, och så kliade jag lite till och pratade lite till och satte en grön kanyl. Ingen reaktion hos hästen. Jag trollade fram sprutan jag haft i fickan och blotta åsynen fick hästen att spänna sig, men jag babblade vidare om tingens ordning, kopplade sprutan, aspirerade och injicerade 35 ml PC (genom en grön kanyl ). Tog ut det hela, inget blod och en häst som stod still! SUCCE! Och DUKTIG Blå tjej! Som fick en godis ur den välfyllda godisfickan.