Sv: Tips för svårfödd tunn häst?
jag är tvärt om, skulle INTE dragit ner på träning, för vissa (min) blir totalt omotiverad att äta om hon inte får jobba... + att jag tror lite på att hålla igång systemet så att säga. Det du ska skära ner på är isf ren förbräningsträning, inte megalångturer. Glad häst äter!
tycker INTE du ska skämmas, du är medveten om problemet och söker ju hjälp. Annat hade varit om hon hade varit skitig och matt i blicken och tunn, du har en superfinhäst som bara behöver mer massa!!! (skitsöt dessutom, tycker hon ser ball ut!).
ang. täcke. Jag har inte samma problem, bara det klassiska bogskaven+ att hon en vinter skalade av hela manken (5*7cm typ å varade och var som miniblåsor i den...)... skitkul mitt i vintern å få en manke att läka...
MEN, jag bytte till amigo - inte ett skav sedan dess! De ser trånga ut i bogen men det är de inte (om man inte har megabreda hästen). testa!!!
sen vet du säkert redan, men INTE bomullsfoder, måste glida!! å ös på glansspray, håll allt rent, speciellt täcket!!
hoppas du inte tar illa upp å tycker att vissa saker är självklara, inte meningen att trampa på tår, känner bara VÄLDIGT mycket med dig och din frustration!!