Tips för mej.!!

Cinderella90

Trådstartare
har en trevlig vallack på 7år.
Hoppat en del, men endast 2 tävlingar har han varit med om. CR.

Han tycker dte är kul att hoppa, brukar alltid ha bra bjuding mot hinder, ofast.
Nu har han börjat stanna lite, det går lite till och från. O eftersm ajg vet att han kommer stanna när vi är påvä mot hindret så blir det som att jag stannar han, lr jag tror det är så att jag gör det. Men fick höra at jag inte gorde så när dte va höre höjder.
Så hur ska jag göra för att han d inte ska stanna, men även att jag ska ta tag och få med honom över hindrena och inte stanna honom.

Det måste ju vara jag iaf, för jag vet att han kan hoppa. visst ibland fjantar han sej o backar o hoppar en del när han väl börjat vägra.

Sv: Tips för mej.!!

Träna, träna, träna. Ta hjälp av instriktör för att få upp självförtroendet. Det är som du säger själv. Om du redan bestämt dig för att han kommer stanna så är det precis det han kommer göra också.

har tränare, o det går ju bättre. o sne tränade jag för en annan sist. o dte gick det sämre..

Men igår löshoppade vi, o då började han göra så som han gör ibland, men sedan gick dte jättre bra. o han förstog o tyckte det var kul-

har ni ändrat något, börjat hoppa högre hinder exempelvis?

nä nuhar vi faktiskt inte alls hoppat mkt, mindre än innan med. o inte alls högt. han löshoppades igår, o eftersom d gick bra fick han bara hoppa 105cm,
o när jag hoppas så har d vatt högst 70-80cm nu.

Låter knepigt "/ Speciellt om du vet att du påverkar det själv utan att tänka på det ;P Du kan ju försöka hålla i huvudet när du hoppar att så fort du känner att han tänker vägra/bryta ut petar du till honom på bogen med spöet eller driver på ordentligt med skänkeln. Stannar han/bryter ut - gå fram till hindret igen och är det inte så högt kan han säkert hoppa från stillastående. Bara så han ( och du ) 'lär' er att ni inte får vägra och vänjer er vid att alltid komma över :)

ja lite knepigt ja. ävn om jag vet om felet, för det beror ju oftast på ryttaren om hästen vägrar.
Men vi löshoppade ju o då vägrade han ngn gång med. men sen så hoppade han bra. o nästan en vecka efter det så hoppade jag han i paddocken, o jag tänkte att nu ska jag inte hålla in honom utan låta han komma i bra fart men ändå kontrollerbart. o gissa vad?

Jo han vägrade inte en enda gång, utan han var verkeligen på o hoppade. o jag tänkte helatiden på hur jag gjorde precis innan hindret. så nog hoppar han nu iaf ;)

Har du kollat upp om han har ont någonstans?

Jo det har vi gjort. O det visade inte att det var ngr fel på honom.
Men nu får jag han till o hoppa igen ;)

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 116
Senast: zarmino
·
Träning hej, har haft min ponny som är från irland i snart två år (blir 8 i år) o i början var han livrädd för bommar på marken, alltid jätte...
Svar
9
· Visningar
1 771
Senast: sorbifolia
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 052
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka