milly
Trådstartare
Ska köra min häst 25mil och har aldrig tidigare åkt så långt med henne. Har ni tips på vad jag ska tänka på så att det blir så behagligt och bra som möjligt för framförallt HÄSTEN??
Hur brukar ni göra?! Skydd o sånt, hur mkt pauser, vattning? osv.
Funderar på att låta mellanväggen stå på sidan så att hon bättre kan balansera sig (stå brett med benen) eftersom hon verkar ha lite problem med det... Hur gör man då med bommen i bak?? Ska jag försöka strunta i den och/eller fästa fast mellanväggen med bara rep eller så?
Linda benen och/eller transportskydd??! Tycker det känns som transportskydden gör det "klumpigt" för henne och därmed svårare att hålla balansen...?
Halm, spån som underlägg?? (för att bli så stabilt som möjligt att stå på!!)
Kan nämnas att det är en ca 600kg nordis-sto på 21år...
:smirk:
Hur brukar ni göra?! Skydd o sånt, hur mkt pauser, vattning? osv.
Funderar på att låta mellanväggen stå på sidan så att hon bättre kan balansera sig (stå brett med benen) eftersom hon verkar ha lite problem med det... Hur gör man då med bommen i bak?? Ska jag försöka strunta i den och/eller fästa fast mellanväggen med bara rep eller så?
Linda benen och/eller transportskydd??! Tycker det känns som transportskydden gör det "klumpigt" för henne och därmed svårare att hålla balansen...?
Halm, spån som underlägg?? (för att bli så stabilt som möjligt att stå på!!)
Kan nämnas att det är en ca 600kg nordis-sto på 21år...
:smirk: