Tips för att tävla lätt C:1

Ciindy

Trådstartare
Hejsan jag är är en tjej som just har börjat min tävlingskariär (2a märke 2 en gång :P). Ska tävla Lätt c:1 för första gången (som träning) och undrar om någon har nå tips... "Min" ponny är av den starkare typen som gärna kan dra iväg lite grann efer en längre galopp samt ökningar (innehåller det i lätt C:1 ) Har ridit privatlektion i dag och det gick väl si sådär förutom att jag var okonsentrerad.. snabba tips någon? :rofl:

Sv: Tips för att tävla lätt C:1

I en så lätt klass som Lc, skulle jag råda dig att verkligen satsa på att rida fina vägar, eftersom det inte finns några rörelser med koefficienter. alla rörelser i Lc dressyr är ju volter, hörnpasseringar etc. och ju nogrannare vägar du rider, desto större chans har du att få din ponny med dig utan att den blir för stark.
Hoppas att det gå bra!
lycka till!

Säger som föregående talare eller skrivare eler vad man nu ska säga=) Rid nogranna vägar och försök göra saker och ting vid rätt bokstav. det är nog huvudsaken. Lycka till!

ska också börja lite lätt med en L:c1 , är typ livrädd för att tävla dressyr. Men har bestämt att jag SKA :p. För jag vet att det är bara första gången jag kommer va skraj.. Lycka till på tävlingen förresten! Vart ska du?:)

satsa på att rida bra vägar - rätt krumelur på rätt plats, så kommer du långt :idea:

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
5 216
Senast: LiviaFilippa
·
Dressyr hej! Är en tjej på 14 år som tävlar på lätt c-lätt b nivå i dressyr på min d-ponny. Tränar även vissa delar ur lätt A1, så har vi tur...
Svar
5
· Visningar
2 225
Senast: Emma2000
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 691
Senast: Hedinn
·
Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar