Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Sv: Tips för att få hästen att bära sig själv bättre.
Jag brukar rida markarbete och ta hjälp av bommar så att ryggen kommer upp naturligt, det brukar hjälpa och jag kör korta pass men ofta tex 20 min pass 2-3 dagar i veckan tills hästen är stark nog att bära sig själv bättre
Som alla redan sagt, ta hjälp av en bra tränare. Det gör enorm skillnad
Annars eller där i mellan så kan du ju tömköra, gjorde det på min ponny förut och han började bära sig själv ordentligt efter några gånger, det har även hjälpt mig i ridningen, min tränare såg skillnad och jag känner stor skillnad
Bortsett från det självklara svaret med att skaffa tränare så:
Övergångar, tempoväxlingar, flytta framdel och bakdel, alla övningar som aktiverar bakbenen. Ett par steg sidvärts, sedan fram med bra tryck, några steg sidvärts, sedan fram igen med bra tryck.
Hästhantering
Jag har en häst som blir väldigt stressad när hon står inne i lastbilen. Hon är klaustrofobisk och har trauma från transport i släp hos...
Hästhantering
Jag behöver lite tips för att slimma en knubbig ponny!
Nu är det så att ponnyn i stallet är på tok för det, nästan en 9:a på hullskalan...
Trädgård & Växter Tur att det var en gold iaf, vad det nu är, iom att du får en ring of fire för 49 kr på Ikea... 🙈 Hoppas att jag inte får samma, just...
Hundavel & Ras I trådstarten så uppfattade jag det som TS sökte en hund till hela familjen och inte tänkte dumpa hunden helt till 10-åringen. Att vråla...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.