Tips behövs!!

S

Shira

Min häst är hoppad 110 cm för instruktör...:)
det går bra att hoppa 110 cm kryss(hon hoppar i kanten så det blir 110 cm)
men.... när jag lägger bommen rakt på typ 60-> så vägrar hon hoppa varför?????:confused:

Sv: Tips behövs!!

sån e min fast tvärtom men nu äre bättre träna pyttehinder o höj långsamt såatt ni hela tiden känner er säkra :D

är det kanske så att du inte riktigt ramar in henne så hon uppfattar att hon ska hoppa?

Jag vet inte vad som är fel, men iom att de flesta hästar kan hoppa 60 från stillastående, så är något uppenbarligen fel. Har du hoppat kryss på 110 för tränare? Och även om hon hoppar på kanten, så är det inte lika svårt som ett räcke på 110 cm.

Ta hjälp av din tränare, här finns något fel som du uppenbarligen inte är medveten om, och då är det ännu svårare för oss att göra en analys =)

jag brukar visst göra det :smirk:

Använd *kl* nästa gång :p

hej!
helt utan att ha sett dig och din häst ihop kan jag säga att ni måste jobba "hoppdressyr" en massa!
stirra dig inte blind på höjden, fine, nu vet du att hästen kan hoppa 110, det är ju bra, men den ska vilja det också och du måste lära dig understödja hästen på rätt sätt emot hindret.

att hoppa på mitten av hindrena är ett sånt där a&o alla hoppryttare jobbar sig blåa med. (börja med en bom på marken, mitten ska det vara!!.) det är inte ok att hoppa kanten på ett kryss. krysset är till för att hjälpa dig och hästen att hitta mitten!
börja lågt, känn dig inte stressad attkomma upp i några höjder!
rid för din tränare så ofta du har råd, det är värt det!
lyckatill!!

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 116
Senast: zarmino
·
Anläggning Vi har möjlighet att ha öppna ”luckor” mot stallgången i fronten på hästarnas boxar. Min häst är extremt pillig så hon har tidigare...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 182
Senast: Tualma
·
Hästvård Hej! Har varit med dottern och provridit en 10-årig fd galoppör som fick en gaffelbandsskada då han var 6 år och som var klar med rehab...
Svar
6
· Visningar
1 464
Senast: Fiorano
·
Trädgård & Växter Jag håller på att anlägga en trädgårdsdamm, och jag tänkte höra om det är någon dammägare här som vill dela med sig av erfarenheter...
Svar
2
· Visningar
435
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka