Tips angående maratonhinder!

G

Gisburne

Jag har en fundering på om man kan bygga upp temporära maratonhinder med typ hinderstöd, koner och bommar etc. och träna på. Har ni några förslag? Gärna med bilder på fasta hinder om ni har, så man får lite inspiration! :idea:

Senast ändrad:
Sv: Tips angående maratonhinder!

Till hinder kan du gå efter principen "man tager vad man haver" bara det inte innebär en skade risk.
Bygg några 4-kanter eller trianglar i trä och gör de flyttbara. Sedan kan du ändra och göra nya banor hela tiden.
Gör hörnstolparna av gamla telefonstolpar el. liknande och bygg i kraftigt virke så har du hinder som håller länge. Du behöver ju förståss en traktor att flytta det med:crazy:

Tack för svaren! (Och bilderna!) Det jag är ute efter är helt flyttbara/isärtagbara hinder som är lätta att bygga upp och ta ner.

Då är nog det lättast att bygga upp med hinderstöd och bommar, även ställa upp koner att "snurra runt" runt. Lycka till! :)

Efter att ha varit i Villvattnet i somras. Så såg JAG som INTE ska hålla på med maraton och som knappt travat igenom något av hindrena på den fina banan :angel: tänkbara maratonhinder överallt i min omgivning.

Ja men uppställda ensilagebalar på tillåtna legder de fick tjänstgöra som både osthindret och cementringarna. Tror fantasin sätter mest gränser jag

Anna-Carin

jag använde tunnor. det var det som fanns på banan, sen är det ju perfekt om man hittar en talldunge, eller fruktträdsplantering! använd kommunens grönområde, där brukar det stå samplanterade björkar eller rönnar. :)

Vi har gjort ett vattenhinder, genom att gräva ner en pressening i gräset och satt lite björkbuskar på sidorna. Sen brukar jag köra runt alla träd o buskar i trädgården.

Allt möjligt som ligger o skrotar, har jag byggt hinder av. Vi har en massa gamla pallbockar och ett gammalt staket, som tjänar som hinder. Vita elrör i plast, kan stickas ner i gräsmattan och ovanpå dessa kan man lägga golfbollar eller för att öka svårighetsgraden, kan man ta pingisbollar, om man kör för snävt, så ramlar bollarna ner.

Sen har jag orange koner, som jag köpt som kan flyttas och tas med överallt i naturen. Även staketstolpar i plast är bra att bygga banor av, de är inte så tunga heller och går bra att ha med sej i vagnen om man vill ta med sej sin bana. Vi har hittat en bra bro i närheten av där vi bor, så vi brukar åka dit och öva, med pinnar och koner o allt.

Ang ditt vattenhinder. Ni har grävt ner en pressening och sen lagt sand eller jord ovanpå? eller hur har ni gjort?

Ja vi har lagt sand uppepå, det är som en liten damm ungefär, som man kan köra ner i och upp på andra sidan.

Och när den inte används, så är den en dekorativ damm i trädgården.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
712
Senast: tara
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
1 185
Senast: Rosett
·
Fritid Dottern tycker om målarböcker, och har kommit fram till att hon trivs bäst med tuschpennor. Just nu ritar hon mest med pennor som är...
Svar
16
· Visningar
1 893
Senast: monster1
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 653
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar