Tips ang fodervärdsavtal osv

B

betty1boop52

Vi funderar på att bli fodervärdar till en b-ponny till vår dotter. Vad ska vi tänka på?
Vi äger flera ponnier innan men just fodervärdar har vi aldrig varit. Dessutom har vi väl varit lite slarviga (men haft en fantastisk tur) när vi köpt dom vi har för vi har i princip inte gjort nått av det "man ska" :crazy:
Denna gång handlar det om en betydligt dyrare ponny som vi ev ska vara fodervärdar till och jag känner att det kanske är läge att "göra på rätt sätt" Har ni några råd och tips att ge oss :idea: :bow: :banana:

Sv: Tips ang fodervärdsavtal osv

Veterinärbesiktiga så att både ni och ägarna är helt överens om skicket på ponnyn. Skriv ev fel som finns på den i avtalet. Var noga med att det finns ordentligt om uppsägning av avtalet och att både ni och köpare tolkar det på samma sätt. Samma sak med veterinärvård, försäkring och vad som gäller om det värsta inträffar och ponnyn dör.

Egentligen är det bästa rådet att man utformar avtalet som om man skrev det med sin värsta ovän...

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 341
Ekonomi & Juridik Hej! :) Har frågor gällandes hästhållning i ett eget stall med två boxar och därmed två hästar/ponnys. Tacksam för ALLA svar! Jag har...
Svar
5
· Visningar
2 827
Senast: Flaekja
·
E
Hästvård Fodervärden till min ponny ringde precis och sa att han fått fång :( Det var meningen att han skulle komma hem om ett par veckor, trots...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 838
Senast: coari
·
L
Ekonomi & Juridik OBS – KOPIERA INTE NÄR DU SKRIVER SVAR pga LÅNGT INLÄGG – gör en egen sammanställning med TIPS / RÅD – Tack !!!! Förvirringen känns...
2
Svar
24
· Visningar
5 961
Senast: Lyckan i Halland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar