tipps på hur man får bort päls sökes

Sv: tipps på hur man får bort päls sökes

Det där får jag bort efter tre drag med mirakelkammen eller vad den nu ska kallas, den som finns på lillhästen i stav.
Kan annars tipsa om att på hööks finns det en fällskrapa som liknar furminator väldigt bra, finns i två storlekar till bra pris. Fungerade precis lika som furminatorn. Tycker dom är bättre att använda i slutet av fällningen.

Vad heter den varianten som finns på Hööks?

Min nya ett åriga sehtis har jätte mycket underfull som han nu fäller. Det kliar så in i bomben på han och jag vill hjälpa han att bli av med den. Jag borstar och borstar men får inte bort så mycket. Lite frustrerande är det. jag har gummiskrapa, vanlig ryktskrapa och piggborste som jag varvar med men finns det några andra bra tips på bra borstar/ skrapor som tar bort mycket jag måste komma ner genom all päls för att få bort det ju så ryktsten funkar inte.

Vid fällningsperiod brukar jag tillsätta b -vitamin i maten , det ska vara effektivt vid fällningsperiod.!

det finns en jätte bra hundmassage borste som är i gummi och som det ser ut som att det är taggar på men, den är jätte bara att få bort hår med + att den hjälper till att klia.. jag tror den finns på börjes:laugh:

Vid fällningsperiod brukar jag tillsätta b -vitamin i maten , det ska vara effektivt vid fällningsperiod.!

Jag ger också extra B-vitamin, det gör jättestor skillnad i jämförelse när hästarna inte fick det.
Nu går fällningen mkt fortare och smidigare och framförallt lillkillen är inte lika tjurig och öm i kroppen som han brukar vara i fällningstider.

Men pälsen ska ju ändå bort så nu har jag beställt en riktig Furminator och hoppas att den kommer fort!
Och hoppas självklart att den är så bra som ni säger med :)

Det där såg inte skönt ut för shettisen, varför tar hon i så in i :devil: ??

För vissa hästar kan det säkert göra ont i huden, jag har själv en sådan häst som får svin ont i huden när pälsfällningen startar upp. Så pass att han tvingades äta smärtstillande i några dagar, samt även extra injektioner av B-vitaminer innan man ens kunde komma i närheten med en vanlig borste.

När det väl avtar så blir han istället tvärtom, han hänger sig på skrapan för att få bli kvitt med skräpet så fort som möjligt.

Det där såg inte skönt ut för shettisen, varför tar hon i så in i :devil: ??

Kan inte säga om shettisen i fråga, men min fjording älskar pälsskrapan och det är det enda hjälpmedlet som jag tycker funkar (har försökt med de mesta).

kl

En armékarda är också väldigt effektiv och billig :) Kostar mellan 25 och 35 kr.

Nu har jag fått hem min Furminator och det är ju helt klart den bästa grejen någonsin! Jag bara :love: den!

Pälsen trillar bort hur lätt som helst! Det blir inte päls överallt och hästen verkar tycka att det är riktigt skönt, framförallt under magen :p

Jag fick min Furminator i fredags o provade den på shettisarna igår, gud så besviken jag blev, fick lossmer päls med gummiskrapan än med furminatorn

Kan inte säga om shettisen i fråga, men min fjording älskar pälsskrapan och det är det enda hjälpmedlet som jag tycker funkar (har försökt med de mesta).

Härligt att din häst gillar det, men jag tycker inte att det ser ut som att shettisen ser ut att njuta :(

Min häst gillar furminatorn, ett tag, sen visar han att det är nog - och då slutar jag.

Har provat den idag med, vinklat den åt alla möjliga o omöjliga håll o inte är den bra ändå. Hästarna gillar när man drar med den iaf så jag fortsätter väl

Det måste vara något fel på den då?
Här lossnar det i stora schok (hur det nu stavas?) på alla hästarna...

Lovis:

Min är minst sagt fantastisk! :banana: :bump:

Jag är helt överlycklig över min pälsmanick som dels tar bort MASSOR med päls och jag slipper få det i munnen :)
Så nu ska även övrigt stallfolk köpa till sina efter att ha sett resultatet.

Lillhästen i Stav har en superbra sak som kallas Pälsskrapan.

Den är det enda som fungerar. Det blir jättehögar på bara några minuter.
Mina hästar älskar den.
Billig också 150.- vill jag minnas

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 847
Övr. Hund Vi har en ettårig dvärgschnauzerkille Frippe som på många sätt känns som världens enklaste hund. Lugn och trygg och lagom social med nya...
Svar
19
· Visningar
3 560
Hästvård Detta kommer bli ett långt inlägg men jag behöver verkligen bolla tankar med Er och höra Era åsikter om min och min hästs situation...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 076
Senast: Magica
·
E
Hästvård Jag hittade lite tips i en bok som jag tänkte lägga ut här. OBS! Detta stod i en bok! Alltså får ni tolka det hur ni vill, men vad jag...
Svar
19
· Visningar
4 066

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka