Tinne är bäst

B

bussig

Såg Tinne W i tv idag. Hon rider så snyggt och mjukt. Skulle nästan kunna säga att man kan ha ett fullt snapsglas i handen på henne när hon rider. Så otroligt mjuka händer. Jag tror att hon är nästa stora stjärna för sverige.

Sv: Tinne är bäst

Jg såg henne tyvärr inte...
Men jag vet att hon är en ´STOR stjärna... :D
Tänk att få träna för henne :love:

Tinnes sits är ju underbar :love: det skulle ju dock vara roligare om hon hade lite mer tryck i sina ritter, men jag har inte sett henne på ett bra tag (missade när hon red på scandinavium).
Superkul att tinne vann iaf!

synd att du missade det då för de var helt undebart å se :love:
fick rysningar i hela kroppen....

Otroligt fin ritt!! Jag har aldrig sett henne prestera något bättre på Just mickey... han såg mkt luftig o fin ut.

Tinne är så sjukt bra på att rida, svävade som på moln när jag var där i en vecka o fick se henne rida varje dag, allt från Carex o Cezar till 4åringar o ffa Weltman :love:
Hennes sätt att hantera hästar o rida är helt klanderfritt, hon har ryggen fri i alla lägen. Det är ju bara titta på Caprice, den damen är många år men nog är hon väl kvar än om jag inte missminner mig, hon var där när jag praktiserade där iaf.
Dock är jag inte för optimistisk om att hon blir Sveriges nära storstjärna, jag tror mer på Patrik Kittel, Minna Telde och Mattias Jansson t.ex. Det är nog dom som kommer synas mer, på gott och ont.

Breccia_ skrev:
Hennes sätt att hantera hästar o rida är helt klanderfritt, hon har ryggen fri i alla lägen.

Just tack vare den allmäna inställningen till hennes "perfekta" hästhållning va det extra kul när hon i filmen Börja rida dressyr visar alla små ridskoleelever hur man lindar hästens ben inför träning och tävling, fast hon lindade åt fel håll . :rofl:
Trevligt att se att även den "bäste" kan göra fel... :angel:

har aldrig sett henne linda ett ben så den delen vet jag inget om :p
men jag har sett Caprice i lindor som ligger i karleden ;)

Har du praktiserat på Lövsta? (tinnes stall)
Jag har varit där och tränat massa gånger :D Vi kanske har setts?

Ja du Carro, din lyckost! ;) haha, nä, men jag missade också Tinnes ritt.. :( Hade gärna velat se den, hoppas att hon är med på Strömsholm-tävlingarna i Juni.
Elin

Tihi :) Jaa.. men jag var faktisst och tränade samtidigt :P mycket tveksamt lämnade jag TV:n 5 minuter innan küren började.. men men :D De kan man juh se live istället;)

Japp det har jag, fast det är... 2½ år sen snart tror jag :p
Hösten 2002 var det iaf. Fast den enda som var där o tränade då var folk från Sjövillan om jag inte missminner mig! :)

Okej.. aa de brukar va en hel del Sjövillan-folk där..
jag började träna där hösten 03..

bussig skrev:
Såg Tinne W i tv idag. Hon rider så snyggt och mjukt. Skulle nästan kunna säga att man kan ha ett fullt snapsglas i handen på henne när hon rider. Så otroligt mjuka händer. Jag tror att hon är nästa stora stjärna för sverige.

Nästa stora stjärna :rofl:

Hon är ju en av veteranerna i svensk dressyr och gjorde sitt 4:e (?) OS förra året.

Hon rider väldigt mjukt, rent av lite mesigt faktiskt, skulle oxå önska lite mer tryck i hennes ridning så hästen blir lite mer alert och kvick i sina bakben, den liksom släpar sig fram i piaffen och passagen och i den ökade traven.
Hästen är jättefin iallafall.

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 067
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
1 887
Senast: ameo
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
19 974
Senast: Lobelia
·
Utrustning Det börjar bli dags att börja fundera på att kanske ta sig ut på någon dressyrstart i sommar och jag behöver bettips eftersom man inte...
Svar
17
· Visningar
1 430
Senast: Fazeem
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka