Tindra dog idag...

A

Anna_Fransiska

:cry: Mitt marsvin Tindra dog idag... inga vetrinärer i denna kommun ville ta emot henne! alla gav mig kalla handen.. varför förstår ja inte... den ända som ville hjälpa kunde inte hjälpa då han inte kunde de där me mindre djur.. men ja försökte själv att göra en insats... tänkte att de kanske va förstoppning o gav henne matolja... hon tycktes krya på sig liiite natten till lördagen då hon t.o.m tog en liten tugga av grönsakerna.. men i morse va hon dålig igen... hon dog i min famn ikväll... hon blev ca ett år... :cry: ville bara skriva av mig lite...

Tindra 1 Tindra 2 Tindra & Zalomon

stackare! *tröstkram*
jag vet hur det känns, men tyvärr kan ju marsvin faktiskt dö vid den där åldern och rätt plötsligt oxå.. :cry:

Tindra är ett jättevackert namn, hoppas hon har det bra nu och att hon slapp plågas!

Måste bara få passa på att skriva,
Sov gott där ni är nu, mina små marsvin Polly, Rocky och Lina.
Skänker även tankar till min hamster Frank-Ove Styrbjörn och min älskade katt Pelle, och alla andra djur,
vänner, familjemedlemmar som jag haft som nu är i himlen.

Saknaden är stor, speciellt efter Pelle och min morbror, en sån katt som Pelle är verkligen en på miljonen! :love:

hej jag sörjer med dig :cry:
jag saknar mitt marsvin som jag köpte av dig casanova och alla mina hamstrar 60st :cry: :cry: hur går de nu med din andra marzvin? jag får tårar i ögonen. jag ger dig 1000 tröstkramar hoppas de hjälper lite. hur kan de göra så mott ett litet djur? :cry: :cry:

ja vet inte varför de gav mig kalla handen... ja kom på i fredags kväll att vi har en vetrinär, här i trappen, under oss. hon sa bara ja har inte tid återkom en annan dag o stängde dörren! *mummlar* kärring.... trodde vetrinärer va djurvänner o inte kalla omäskliga monster *överdriver* ja bara längtar mer o mer till åstorp... alla e mkt trevligare där..

Nä fy vad sorgligt! :cry: Mitt lilla svin Doris dog den 14 januari, i min famn... Man känner sig så maktlös,... Vi hade varit hos veterinären kvällen innan, och fått medicin med hem, och så fick hon en antibiotikaspruta. Vid tiotiden dagen efter dog hon bredvid mig och pappa i soffan. Hade inte pappa varit hemma, hade jag förmodlign gråtit ihjäl mig på kuppen. Din sorg kommer att gå över, men nu känns det säkert lönlöst att läsa detta. Men jag loovar, det blir bra! Jag skickar många tröstlramar till dig! :) Nu har nog Tindra det bra där uppe, med massa maskrosblad och gurka!

tack för alla dina kramar... usch, de va hemskt, massa ryckningar o sånt fick hon... inte alls kul.. sen av de folk där så hysterisk kunde ja inte bli.. tillät mig själv att gråta när han hade gått...
1393.gif

Veterinärer är ofta djurvänner, men
det betyder inte att de jobbar dygnet
runt.
Jag har svårt att tänka mig att de
vägrade ta emot dig utan anledning.
De hade kanske fullbokat eller hade
inte den kunskap som behövdes och kände
då att de bara hade spillt tid och pengar.

mm, Zalomon va ovanligt stilla o tyst lördag kväll när ja kom hem... fjantigt av mig kanske, men ja la ner tindra i buren så att han kunde förstå va som hänt.. han kuttrade lite o la sig intill.. sen när ja tog bort henne så va han stilla o tyst.. igår va ja iväg o köpte en ny kompis.. de går fint mellan dem nu.. Legolas har han fått heta..

mm, mkt möjligt.. men de behöver ju inte vara otrevliga.. :(

Ja det är jättehemskt med såna där ryck och så. Usch såsorgligt. Och man får så dåligt samvete för att den lilla kompisen till det döda svinet, är alldeles ensam. Men vad roligt att lilla Legolas har kommit nu!

Har en hona som är sjuk just nu.
Det går bara utför =( Hon har en kalfläck på hakan och tänderna verkar det vara något fel på
mager och uppruggad är hon, dör nog snart.
Men det är den andra som är sjuk med samma symptom på bara en månad.
En annan hona har fått problem med tänderna nu också men hon är i bättre kondis.
Alla mina blandraser är och har alltid varit sundare än alla våra rasdjur tillsammans.
De enda marsvinen i min besättning som är konstiga är soblarna och de har "bara" beteendestörningar

usch då! va tråkigt! :eek:
kan ingen vetrinär säga vad som e fel el??
gud ja hoppas att de löser sig...
en stor tröstkram till dig..

ja, de går bra ihopa! men ja tror dock att Zalomon inte riktigt förstått att de inte e en hona, hehe, på ständig uppvaktning.. Fick begravt Tindra oxå... i mors trädgård vid tallen... saknar den lilla krabaten, hon va så sällskaplig! :(

vad är soblar för en ras? ja höll på mkt me marsvin för ett antal år sen o ja har glömt de mesta om de olika raserna.. o ja har alltid gillat blandraser mer... Legolas vet ja inte riktigt vad han e för ras. de sa att han va av en svensk NY ras som e långhårig o lockig i pälsen.. minns inte rasnamnet.. kanske du vet!? de va ett långt ord i alla fall..

hade loggat ner allt o höll på att ge marsvinen lite hö när ja kom på en sak... kanske e inget o ja vet inte om de stämmer, men en man som vi köpte sågspån/kutterspån av till marsvinen sa att de finns spån som e skadligt för små djur... vad de e för spån vet ja inte... de e i alla fall nåt att ha i åtanke... hoppas att de går bra me lilla sjuklingen... *kram* & nattis

Du kanske ska ge henne lite
hjälp på traven så att hon
inte svälter ihjäl.

mm, de kan du ju göra, ta tomat o skär ner dem i små små bitar o stoppa in dem i munnen på henne... ibland tuggar dom i sig de, ibland spottar dom ut de igen.. tomtat e ju mjukt o lätt tuggat. vet inte hur de e me kli... typ att ta en pippet o droppa ner ljummen kli i munnen...

Liknande trådar

Övr. Hund Denna texten berör mig så otroligt mkt och jag gråter varje gång jag läser den:cry: :cry: :cry: När jag var valp, underhöll jag dig me...
Svar
12
· Visningar
1 240
Senast: Ämelie
·
J
Övr. Djur djur e ju de mest ärliga och gulligast som finns, finns ingen människa som e så ärliga som dom... Jajaj iaf, melissa, var den första...
Svar
1
· Visningar
967
Senast: jooosan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama