Time for Change! Tips för hög manke.

Sv: Time for Change! Tips för hög manke.

Jag upplever Wellington som mer svängd än Röösli, min häst som kan ha Röösli kan inte ha Wellington, den blir alldeles för svängd. Men det beror nog lite på hur hästen ser ut i övrigt också, W var helt fel modell för mitt djur.

KL

Jag tycker de är ganska likvärda iaf på de hästar jag provat. Möjligtvis då om Röösli kan vara ngt litet rakare men med tanke på det jag sa till dig på 1:a sidan i denna tråden så verkar ju det stämma med Röösli o säkert också Wellington som var de 2 märkena jag föreslog dig redan då.

Men å andra sidan om Rööslin passar varför prova vidare? Det är ju en jättefin sadel på alla sätt o vis så det är ju bara att slå till!:banana:

håller med, funkar rööslin så är ju det utmärkt. :) väldigt bra sadlar.

ang wellington så upplever jag den som länger och bossorna har en helt annan utformning än på rööslin.

Då måste jag hitta en Röösli först :p Och om jag ändå åker iväg och testar den hos sadelutprovaren så kan jag lika gärna pröva Wellington när jag ändå är där.

Synd att hon gick vidare till finalen i Breeders bara :D... Skulle behöva en sadel innan helgen och hade hon varit hemma hade jag fått låna en. Ska pröva en äldre K2 som jag kanske kan rida i sålänge. Just nu känns det som om alla sadlar är bättre än Zalzas egna :p

Ja inte bara vidare utan hon kom ju tvåa! Super super kul tyckte jag!

Sorry, lite off topic....

Hur gick det? Hittade du nån sadel innan helgen?

Jag får låna boxgrannens omstoppade Wellington. Den ligger inte bra, men inte katastrof. Iaf bättre än min egna så det får duga för imorgon. :)

Liknande trådar

Dressyr Hoppas ni inte är för trötta på sånnt här. Ska nog ka och kolla på ny sadel på semestern. Vet inte om min innoa ligger optimalt...
Svar
9
· Visningar
2 179
Senast: __Stilett__
·
Utrustning Det var tal om att det skulle göras en allomfattande sadelguide för vilka sadlar som passar vilka hästar. Jättebra idé tycker jag-men nu...
Svar
9
· Visningar
2 496
Utrustning Denna sadeldjungel! Snart dax o börja leta ny sadel o då e de ju bra o ha ett humn om vilka märken som överhuvudtaget e värda o glo på...
2
Svar
23
· Visningar
2 322
Senast: Solvira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar