tilltalsnamn?

M

miffogreta

vad kallar ni eran hund?? behöver lite namnförslag till lill-killen :)

Han heter DON i papprena men kallas för charlie, tali, bali, hali, snali snuitten plutten gulligull haha ja=) kärt barn har många namn :love: :o

Loka, Mixie och Yla.

Det sötaste är ändå en i min ena kurs, hon heter Bodil :crazy:

Hade jag haft en kille så hade han fått heta Isac, eller Nisse :angel:

//E

vår valp heter Benso... men oftast terroristen :D
Benso-bus :banana: e bra oxå :p

Wille :love:
men han kallas för tok med jämna mellanrum och när han var liten trodde han att han hette Pajas vilket är bästa kompisens namn :)

Vår nuvarande hund heter Ebba men kallas Bebban
Har tidigare haft en hanhund som hette Strindberg.

våra dobbermann-hundar heter Alma och Tiny =) kan tilläggas att Tiny inte är så "tiny"...hehe

Hehe, mannen i mitt liv ( Som förövrigt heter diiezel ) går under namnen Snoppo :o å farbror snoppsson :D :D

Tiken har fler, strillan, puffi, puffan :confused: :D

:angel:

Hehe, benzo hette en i min lillas kull..
Kan ju nämna att mins riktiga namn från början va Testo :smirk:

Å tillsist tillägger vi att de va en ung kille som hade mamman :confused: :smirk: :o :angel:

Min nuvarande vovve heter Ottey's A Keep N Touch men kallas oftast för Zicco, kort och gott.
Andra smeknamn på honom är Foppa, Foppen, killen, sötis m.m.

Mina två andra hundar hette Ricki och Shadow.

Lycka till med namnet! =) :banana:

våra wachtelhundar heter Lazy :D, Falco och dacke.. :D Lazy kalals för lazan [Laijsan] och falco för Falcen och dacke (valp) för lilleman eller junior! :D

Jag har en jättetuff och jäääättefaaarlig schäfer/labbe blandis som skrämmer pensionärer och äter småbarn till frukost. :D
Han lyssnar till namnet... Nalle.
(Eller ja.. Han lyssnar ibland iallafall... När han inte är upptagen med att gosa med katten eller att sova i soffan :o)

//MDusty

Det sägs ju att vovvar lyssnar bättre på namn med I och S, och dom hundar jag varit med på har hetat/heter Smurfen(Engelsk Cockerspaniel), Funnie (Golden Retriver), Obelix (Shäfer), Ingo (leonberger), Virus (Bernersenner) och nu mammas nya valp som heter Joy (Pyrenéer). Hoppas du hittar nått bra namn som känns bra med vovvens personlighet. ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Jag ska välja tilltalsnamn till min valp, och jag har lite svårt att "hitta rätt". Jag har läst mig till att hundar hör vissa bokstäver...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 998
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
906
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
701
Senast: MML
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
791

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka