Tillstånd för begravning av häst

lady_vip

Trådstartare
Hur länge gäller tillståndet för att gräva ner en hästkropp som Länsstyrelsen utfärdar?

Sv: Tillstånd för begravning av häst

Hittade 3 månader nu. Är det möjligt att på något vis få ett förhandsbesked?

Hittade 3 månader nu. Är det möjligt att på något vis få ett förhandsbesked?
Tillståndet från länsstyrelsen brukar inte vara något som helst problem. Det tillståndet handlar mest om att man ska kunna hålla reda på vart hästarna tar vägen. något som kan ta lite längre tid är tillståndet du ska ha från kommunen. De ska ju godkänna platsen för nedgrävningen. Om jag var du skulle jag börja i den ändan. om du sedan pratar med länsstyrelsen kan de säkert förlänga tillståndet ett par månader om det behövs.

...min LST rekommenderade mig att ha allt klart med kommunen först, och sen när det börjar bli dags ansöka om tillståndet. De handlägger dem väldigt snabbt här iaf.

Eftersom Kristianstads kommun är undantagen blir jag lite förvirrad, men får väl ta kontakt med Länsstyrelsen för att få svar.

Jag ska inte göra det nu. Skulle jag få för mig att göra det nu så har jag vilket fall som tillgång till värmemattor. Men tanken är till hösten, därav undrar jag om man kan få förhandsbesked.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 568
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 336
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 148
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Jag kommer att behöva ta bort min ett åring och ska göra det hemma med veterinär som bultar. Kommer att gräva ner , svärson har...
Svar
18
· Visningar
4 386
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Stora shoppingtråden II