Tillstånd bedriva ridskola

cewe

Trådstartare
Är det någon som vet om det går att söka information om vem/vilka som har detta tillstånd?
Eller är det helt upp till verksamheten själv att tala om att man har erforderliga tillstånd?

Sv: Tillstånd bedriva ridskola

Får mejla och se om man får svar

Vore smidigt med en lista där man kan söka godkända verksamheter som inte går under SvRF eller RRO

Sv: Tillstånd bedriva ridskola

Får mejla och se om man får svar

Vore smidigt med en lista där man kan söka godkända verksamheter som inte går under SvRF eller RRO
Det har de inte. Du får fråga om respektive verksamhet. Sedan får man ha klart för sig att ett godkännande från SvRF eller RRO inte betyder att ridskolorna är godkända enligt lagen. Det är bara länsstyrelserna som får utfärda de tillstånden (Kommunen tidigare).

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik En ridskola tänker börja använda en triangelmärkt häst i verksamheten. Detta mot att hästägaren får gratis uppställning. Vad jag vet är...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 196
Senast: Cambrie
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 302
Senast: Grazing
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 853
Senast: BornAgain
·
Juridik & Ekonomi Hej! Gammal användare som vill vara anonym. Pågrund av förändrad ekonomi samt lite annat trassel så har jag sökt bistånd från soc för...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 883

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Avstå jobbresor
  • Adventskalendertråden 2024
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat