Tillskottsfoder för hosthästar

Kim_N

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av detta?

Har läst på en del, och det finns olika typer av tillskott, både i pulver och flytande form. Har sett flera olika typer av ört- och vitaminbaserade medel/pulver.

Har ingen aning om vilka som fungerar, men har framförallt tittat på equistros sortiment, och de har 2 olika varianter. Så ifall det är ngn som testat dessa eller någon produkt från ett annat märke så är jag mkt nyfiken på att veta om det fungerar!

Sv: Tillskottsfoder för hosthästar

hej, har en shettis som också hostar så vi köpte brunalger från algbörje . han har ätit det ett par månader men det gav inget direkt resultat ,han hostar fortfarande lite grann. tyckte inte det var värt pengarna . han har torrhosta kan tilläggas .:bump:

Har provat lite av varje utan några särskilt bra resultat. Bäst har faktiskt varit en rejäl vet undersökning och koll av svalg - medicin som vet rek.

Sedan hösilage är bättre än hö.

Halmen kan vara en bov liksom stallmiljön.

Utebox?

Ute mycket?

Tror att sådant är vilkigare är olika tillskott.

Har provat lite av varje utan några särskilt bra resultat. Bäst har faktiskt varit en rejäl vet undersökning och koll av svalg - medicin som vet rek.

Sedan hösilage är bättre än hö.

Halmen kan vara en bov liksom stallmiljön.

Utebox?

Ute mycket?

Tror att sådant är vilkigare är olika tillskott.

Jag tror att du har helt rätt. Vet bara inte riktigt vad som är grunden till problemet.. Han är bara 2 år och har inte hostat såhär mkt tidigare. Vi har kollat höet, avmaskat, pencillin, hostmedicin etc.

Vet inte vad som är orsaken, men jag funderar på ifall ngn typ av tillskott skulle underlätta andningen för honom.. Finns ju mkt olika typer, men har tyvärr dålig koll.

Han står på halm, kanske skulle överväga spån istället så kanske det blir bättre.

Han är ute så mkt som vädret tillåter då hans mamma som han går med för tillfället är dräktig, annars skulle han nog få vara ute mer. Men han går oftast minst ute mellan 6-16.

min har lite känsliga luftrör, dock inte astma. har hästen fullt utvecklad kvickdrag så hjälper nog inte örter särskilt mkt... men lindrig hosta och irriterade luftvägar kan absolut bli bättre!

jag har fått toppenresultat med anis, timjan och lakritsrot!! hostan försvinner på några få dagar. blanda i lite vetekli och häll kokande vatten över.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka