Tillskott till Rexfamiljen!

Reykur

Trådstartare
06.50 steg jag på bussen i ett regnigt Edsbyn. Det är sånna gånger man förebrår sig själv för att man är körkortslös!
Efter ett byte i ett lika regnigt Söderhamn, och ett riktigt kallt Sundsvall var jag framme vid mitt mål, 5 timmar och 30 minuter senare.
I Övik finns nämligen Bebisar och det visade sig att de många timmarna på buss var väl värt all möda! :)

Efter att jag sett henne på bild första gången kände jag att "Denna katten är född just till mig!" Nu, 6 veckor senare är tingningsavtal skrivet och jag kan avslöja nyheten för er! :D

Det kändes så rätt så rätt i magen när hon kom skuttandes mot mig med självsäker uppsyn!

Låt mig presentera min S*Bonneas Cleopatra :love:

Cleo1.jpg

(Zizzy, jag har träffat din Ozcar också :angel: )

Sv: Tillskott till Rexfamiljen!

nämen gud så nuttig!! :love:

men jag antar att du inte tagit ditt förnuft tillfånga och äntligen skaffat en cornish?:angel:

Underlig profil för att vara Cornish, tycker du inte? :angel:

Cleo2.jpg

Nej då det är en liten devonfröken :love:

he he kom på en grej.. jag satt och gosade ordentligt med din kisses mamma när jag var där..:D :D
hon var jätte trevlig,så blir kissemiss bebisarna som hon så har du fått en fullträff!:banana:

*jag funderade själv på en men det är inte en misse för mig.. *:o :p :o

Ja mamma katt var otroligt trevlig, och jag har träffat pappa katt och han är trevlig han med. :)

Ozcar var jättefin! Jag är inte så superhaj på bengaler iofs men nog var han snygg allt! Något ännu snyggare fanns i bengalkullen hon fick i förrgår. Inte godkänd färg på bengaler men det var tametusan bland de snyggaste färger jag sett! En blåspotted! Konstigt att dilution inte är godkänt alltså, det som är det vackraste som finns ;)

he he kom på en grej.. jag satt och gosade ordentligt med din kisses mamma när jag var där..:D :D
hon var jätte trevlig,så blir kissemiss bebisarna som hon så har du fått en fullträff!:banana:

*jag funderade själv på en men det är inte en misse för mig.. *:o :p :o

Dubbelpost med 20 minuters mellanrum? :rofl: :rofl:

min dator e lite dum.. :o

menmen, för att citera:
"
Något ännu snyggare fanns i bengalkullen hon fick i förrgår. Inte godkänd färg på bengaler men det var tametusan bland de snyggaste färger jag sett! En blåspotted! Konstigt att dilution inte är godkänt alltså, det som är det vackraste som finns "

snälla, BILDER!
jag ska maila e*a imorron :angel:
jag visste inte att det fanns... :o

Det är ju tydligen inte önskvärt med dilution på bengaler, så det avlas väl antagligen inte på, därav är det nog ovanligt. Fínns det några exemplar så ser man dem nog sällan, eftersom att de inte får ställas ut heller. Men ack så läcker den var ^^ Tyvärr har jag inga bilder, och de såg faktiskt mest ut som små prickiga korvar :angel: :angel:

kanske sprungit in i en vägg :confused: nä men ni verkar ju ha en liten devonliga här, var är alla cornish ägare? :cry:

Vad heter hennes färg? Hon har ju den näpnaste lilla randiga svansen :love:

Hon är as 01 24 (blåsilvertabby van) :love:

tack alla för gratulationerna, jag är så otroligt glad över henne! :D

Edit
Oj, som vanligt då jag lånar min väns dator händer detta ;) //Reykur vid tangenterna

Senast ändrad av en moderator:

så tabbybetyder randig? men vad betyder van? jag älskar randiga katter i blått och brunt, och det blev ju så himla fint på din lilla nya när hon hade så mycket vitt och sen en helt färgad randig svans :love:

Van är graden av vitfläck. Vitfläck kommer ju i olika mängder.
09- Ospecificerad mängd vitt
03- Bicolor
02- Harlekin
01- Van

Så mycket vit man kan vara utan att vara helvit alltså :angel:
Jag älskar vitfläck, det vackraste som finns :D

/reykur vid tangenterna

Senast ändrad av en moderator:

Tre katter är ju ingenting ;) Planeringen är fyra. Men nr fyra blir inte än på ett tag.

Ja hon är fantastisk, jag kan inte se mig mätt på henne :love:

så tabbybetyder randig? men vad betyder van? jag älskar randiga katter i blått och brunt, och det blev ju så himla fint på din lilla nya när hon hade så mycket vitt och sen en helt färgad randig svans :love:

Tabby är ett samlingsnamn för mönster samt namn på en specific typ av mönster, det ser ut såhär.

När katter har så mycket vitt på sig som denna tjej ser man dock inte vad för mönster hon har och då använder man tabby (ska man vara helt korrekt ska man säga agouti, men tabby flyter bättre ;) ).

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka