Tillskott till Rexfamiljen!

Sv: Tillskott till Rexfamiljen!

Passar på att fråga medans du är här, Sol.
Hur är det med ögonfärg? Blå ögon på vitfläckskatter är pga svagt pigment va? Kan man avgöra vad hon kommer att få för ögonfärg redan som så ung eller är det bara att vänta och se?
(Jag är väl inte kanske överförtjust i blå ögon ;) )

Blåa ögon kommer hon inte att få. Hon kommer med största sannolikhet få gula ögon. Odd-eye förekommer visserligen på vitfläckskatter, men det är inte så himla vanligt på devons.

Så jättesöt! :love:

Men jag vet inte riktigt hur det fungerar att ha katter av olika kön om man inte har några planer på ungar, så har du tänkt dig att börja avla så småningom eller ska du kastrera hanarna/honan? Eller fungerar det ändå? *nyfiken* :)

Jag har planer på bebisar, jo. Sedan vet man ju aldrig vad framtiden har i sitt sköte.
Om någon av mina grabbar får äran återstår att se, det beror helt på hur hon (Och även Oscar) utvecklas.

Visst har man hört om två fertila hanar som fungerar ihop och är goda vänner, men det är snarare ett undantag än en regel. Planen är alltså att minst en av mina grabbar ska kastreras, jag våndas över att välja vem.
Blir det problem i gruppen eller grabbarna börjar gå ned sig eller må dåligt över sin fertilitet så är kastration ett faktum. Det ligger väldigt långt i framtiden med en parning på Cleo och så länge kan jag inte hålla en otillfreds hane fertil. Jag spanar efter tilltänkta pojkvänner till henne :p

Lilltjejen är nu sju veckor! :)
cleopatra7v5.jpg

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Kall lägenhet
  • Göra egen tvål
  • Vad gör vi? Del CCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama