Tillskott skelettfrämjade?

Vica

Trådstartare
Har för mej att det finns något tillskott som är skelett och ledfrämjande, men kan för allt i världen komma på vad det heter!? Nu menar jag inte Glukosamin, utan något som framst hjälper skellettet lite..

Tacksam för svar!

Sv: Tillskott skelettfrämjade?

Hmm.. kanske.. Sitter och funderar på om det inte var typ svavel (?) i och var även bra för brosket.. :confused:

Kanske det är MSM (methyl-sulfonyl-methan) innehåll är 34% svavel.

Det ges primärt tillsammens med Glucosamin för att stärke virkningen.

Det kan också vare Chondroitin sulfat, detänvändes till at smörja och stärke leden.

Då Toffy fick hovbens fraktur fick jag av hgb djursjukhus noget som skulle hjälpa hovbenet att återhämta sig och vokse snabbere sammen.
Jag har det i stallet, skal kolla namn sen.

Yatsy!! :bump: :banana: :bump:

Tack! Det var just MSM som min lilla hjärna hade glömt av! Men du får gärna ta reda på vad det andra hette med, kan vara kul att jämföra..

:bow:

Hej

Så har jag kollat namnet på det som jag fick från hgb djursjukhus.

Det heter Raftilose och är från eclipse.

Liknande trådar

Hästvård Jag har aldrig riktigt trott på olika tillskott för en bättre prestation, utan har mer varit en sådan som förespråkat ett bra grovfoder...
Svar
8
· Visningar
494
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 566
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 164
R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 156
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka