Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Min häst har problem med musklerna efter en skada för ca ett år sedan. Finns det något fodertillskott som skulle kunna vara till hjälp för att skynda på läkningsprocessen?
Det enda som jag hört verkligen ger effekt är väl risklibaserat kraftfoder. Tyvärr innehåller det gamma-oryzanol som har samma effekt som anabola steroider. Tror att det kan vara bra i ett uppbyggnadsskede men inte som tävlingsfoder. Sök på Mitavite/Vitamite.
Kolla om foderstaten innehåller tillräckliga mängder av selen, e-vitamin, magnesium och lysin först och främst!
Foderstaten ska helst tillfredsställa alla behov förstås!
Min häst skadade sig allvarligt i hagen, antagligen rumplade han rejält. Det tog högt upp och långt in, främst på vänster sidan men även höger var starkt påverkad. Efter ett helt gäng med antiinflammatoriska behandlingar blev han till slut sprutad i båda si-lederna bak vilket gav väldigt bra resultat.
Det som märks nu är att han blivit "kort i kostymen" när det gäller muskler på kors och överlinje, han har svårt att kunna sätta under sig riktigt korrekt eftersom det stramar och tar emot. Området kring vänster höft samt ett muskel band därifrån som går upp mot kors/länd, samt det muskelband som går från höft upp mot svansrot är han som mest spänd i.
Han får hjälp med laser, akupunktur etc. och tömkörs med och utan bommar. Men jag undrar om det dessutom kan finnas något tillskott som skulle vara gynnsamt för musklerna, både bildandet men även de han redan har.
Hundavel & Ras Man undrar ju över en del ställningar hundar kan sova i. Huvudet helt bakåtböjt och halsen pressad mot en kudde är en favorit här, och...
Hästmänniskan Skönt att höra! Hon är ganska ädel, långbent och högrest. 169 i augusti, men eftersom hon är tre år så lär hon bli ett par tre cm till...
Hästhantering Först hur mycket väger en, eller ska väga snarare? 200-250 kilo?
Är det hö och inte något annat med lägre ts så är det inga problem med...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.