T
tusse
Vet någon man kan ge hästen något slagts tillskott att äta för att man och svans ska växa mer?
/ Kicki
/ Kicki
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur mkt biotin och VSL ger du din häst då?
Vet någon man kan ge hästen något slagts tillskott att äta för att man och svans ska växa mer?
/ Kicki
Intressant tråd, följer då jag snart kommer få hem en dam med något tunn pannlugg och svans.
Hur vet man om man har en balanserad foderstat då?Jag har faktiskt egen erfarenhet av just detta. Min häst hade ingen pannlugg alls när jag köpte honom. Han såg rätt komisk ut. Pannluggen började växa när han sattes på en balanserad foderstat. I dag har han pannlugg som andra hästar.
foderanalyser och foderstatsberäkningar hjälper dig att fixa en balanserad foderstatHur vet man om man har en balanserad foderstat då?
Kan man göra dom själv även om man inte har någon koll eller är det väldigt svårt? :/foderanalyser och foderstatsberäkningar hjälper dig att fixa en balanserad foderstat
Lämna in höanalys är inte svårt, du skickar in lite hö och får sen svar på vad det innehåller. Sedan kan du antingen ta hjälp av en foderrådgivare el. liknande som kan räkna foderstater. Men det är enkelt att använda ett foderstatsprogram på internet. Hästsverige tex har en enkel gratis variant där du skriver in dina värden på hö och kraftfoder (kraftfoder har innehållsdeklaration på säcken) Havre och korn har jag för mig finns inlagt i foderstatsprogrammet redan med medelvärden. Du får sedan svar på hur du ligger till med energi och protein samt mineraler. Sedan kan man ta det till en mer avancerad nivå också men börja med det enkla om du är ovanKan man göra dom själv även om man inte har någon koll eller är det väldigt svårt? :/
Åh, det där lät bra. Jag är helt urkass på det där med foderstater.Lämna in höanalys är inte svårt, du skickar in lite hö och får sen svar på vad det innehåller. Sedan kan du antingen ta hjälp av en foderrådgivare el. liknande som kan räkna foderstater. Men det är enkelt att använda ett foderstatsprogram på internet. Hästsverige tex har en enkel gratis variant där du skriver in dina värden på hö och kraftfoder (kraftfoder har innehållsdeklaration på säcken) Havre och korn har jag för mig finns inlagt i foderstatsprogrammet redan med medelvärden. Du får sedan svar på hur du ligger till med energi och protein samt mineraler. Sedan kan man ta det till en mer avancerad nivå också men börja med det enkla om du är ovan