Tillskott för hund med skaldjurs allergi?

Docka

Trådstartare
Min mammas gamla hund har börjat bli stel i lederna på senaste tiden, så jag har försökt att hitta något tillskott att ge honom som hade kunnat underlätta.

Jag ger mina hundar greenlipped mussle och glukosamin men då mammas hund är skaldjurs allergiker så kan han inte äta mussla, och jag har i mitt sökande förstått att glukosamin i stor utsträckning utvinns av skaldjur/snäckskal!?

Är det någon som har något förslag om ett tillskott vi hade kunnat prova? Antingen glukosamin som absolut inte kommer från skaldjur eller något annat..!
 
Min mammas gamla hund har börjat bli stel i lederna på senaste tiden, så jag har försökt att hitta något tillskott att ge honom som hade kunnat underlätta.

Jag ger mina hundar greenlipped mussle och glukosamin men då mammas hund är skaldjurs allergiker så kan han inte äta mussla, och jag har i mitt sökande förstått att glukosamin i stor utsträckning utvinns av skaldjur/snäckskal!?

Är det någon som har något förslag om ett tillskott vi hade kunnat prova? Antingen glukosamin som absolut inte kommer från skaldjur eller något annat..!
Nypon kanske kan ha någon effekt?
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 984
Hundhälsa Hösten 2016 tog jag bort min förra hund pga höftproblem. Köpte ny hund i september 2017 och märkte ganska fort att hon va stel i...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 217
Senast: Cocos
·
Hundhälsa Min blandrastik Tikka som är 12 +(2/10) har blivit gammal ! Har alltid varit en allert, pigg och glad hund men åldern tar ut sin rätt...
Svar
2
· Visningar
879
Senast: dpmatte
·
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra...
2 3
Svar
54
· Visningar
11 013
Senast: squarepants
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp