Tillskott för håret

kolblakkur

Trådstartare
Finns det någon här som kan rekommendera något tillskott för bättre hårkvalité? Finns det ens något som fungerar? Vilka är era erfarenheter?
 
Jag äter Silica Gel, min frisör säger att det märks på mitt hår att det är skillnad. Jag vet ej hur vetenskapligt det är dock. Jag märker ingen större skillnad på naglarna däremot, men det ska bli spännande att se nu när hösten och vintern slår till. Då brukar naglarna normalt sett böja skiva sig.
 
Jag köpte detta när jag letade hjälp för mitt (kortisonframkallade) håravfall. Funkar superbt på mig. Jag fick en tofs i tinningen där det satte fart :)
Fick bättre volym också efersom alla nya hårstrån lyfte håret från hårbottnen.
35973
 
Inte testat själv men jag och flera av mina kompisar har gett Priorin till hundar med väldigt gott resultat. Det är alltså ett tillskott för människa :D
 
Jag gillar Great Earth's Beautiful Hair. Tappade mängder med hår förra vintern, och efter att ha knaprat en halv burk ungefär tappade jag knappt ett hårstrå längre. Det enda hårtillskottet jag hittils har hittat där det räcker med 1 tablett om dagen också! :)
 
Jag började ta Priorin när jag tappa stora mängder hår. Gick och tog blodprover men de hittade ingen brist på något. Var desperat så. Mitt hår är jättefint nu. Tappar typ inga hårstrån alls.

Min pappa tar också Priorin och på honom har det växt ut hår där han tidigare var skallig.

Sjukt dyrt dock, men jag vågar inte sluta. 😬
 
Jag käkar omega 3-tillskott. Läste lite om sådant, konstaterade att jag hade samtliga symptom på att ha omega 3-brist, att jag åt väldigt lite sådant som innehåller omega 3 och väldigt mycket av sådant som försvårade upptaget av det för kroppen. Började med tillskotten, allt blev bättre och när jag sedan testat att ta pauser så blir det snabbt sämre igen. Så tja, jag fortsätter :p Just håret är en av de saker jag snabbast märker skillnad på.
 
Tack för tipsen, tar gärna emot fler!

Jag har konstaterad järnbrist som säkert påverkar hårkvalitén, men söker något mer som kan ge en extra boost :)
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har aldrig riktigt trott på olika tillskott för en bättre prestation, utan har mer varit en sådan som förespråkat ett bra grovfoder...
Svar
8
· Visningar
462
Senast: Sirap
·
Kropp & Själ Jag har fått min skepsis mot ögonfransserum motbevisat och nu med mina långa ögonfransar undrar jag om det finns något liknande till...
Svar
13
· Visningar
1 018
Senast: Pritchel
·
R
Kropp & Själ Hur gör man för att komma över mobilberoende? Vad fungerar? Jag har till och med en app som blockar appar och hemsidor, men när jag är...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 502
Senast: Praeterea
·
Kropp & Själ Upptäckte igår att det blir väldigt tidigt mörkt, redan vid ca kl 19 börjar det skymma. Så ska inventera reflexförrådet, vet att jag...
Svar
9
· Visningar
521
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Hur är processen
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp