Tillskott för dåliga klor?

Cezzan

Trådstartare
Lilltösen har väldigt kass klokvalitet. De fransar sig lätt och ser torra och spruckna ut.
Vi ger henne laxolja vilket gav jättebra resultat den första tiden, men nu verkar det som om effekten har avtagit.

Så tips på tillskott eller kurer som kan förbättra klokvaliteten mottages tacksamt! :bow:

Sv: Tillskott för dåliga klor?

Huh?
Har du hört om bra resultat?
Ska man alltså ge det i fodret?

Ja du ger det i fodret.

Det är väl ett allmänt beprövat knep använt på både hästar och hundar för att få fin päls och fina klor/hovar.

Jag har som sagt aldrig provat själv men det kan ju vara värt att testa? Gelatin innehåller ju mkt protein och utvinns ju ur kollagen som finns i bindväv, så det kan säkert ge effekt.

Jag skulle dock inte klara av att ge det till hästen, känns lite för makabert..

Efavet 600 eller 300 köps hos veterinären och är kanon till dålig klokvalité.

b-vitaminer har gjort susen för min hund. ger b-vitaminer till hästar (billigast), men de till människor funkar också bra.

Ska prova B-vitaminer!
Det är ju smaskens också, så det blir ju lätt att få i henne!

Hur mycket ger ni?

Liknande trådar

Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 656
Senast: super
·
Hundhälsa Hej jag undrar om det är någon annan som gett librela till hund för smärta och vad ni valt att istället ge nu när librela är...
Svar
12
· Visningar
11 907
Senast: Fruentimber
·
Hundhälsa Dante har ätit VOH sedan sin tid hos uppfödaren. Där blandades det ut med Doggy professional, men jag tyckte han var så kass i magen...
Svar
16
· Visningar
2 106
Senast: Lilla-S
·
Hundhälsa Det känns helt hopplöst att hitta mat som hunden petar i sig utan att man behöver ge kula för kula ☹️ Bakgrund: 14 år gammal vovve med...
2
Svar
28
· Visningar
6 111
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka